Românii cumpără fructe şi legume de două-trei ori pe săptămână, majoritatea de la piaţă, potrivit celui mai recent sondaj pe un eşantion mare realizat de Malagrow România. Jumătate din consumatori preferă produsele româneşti, iar două treimi dintre respondenţi sunt chiar dispuşi să plătească mai mult pentru acestea, sprijinind astfel fermierii locali. Aproape jumătate dintre respondenţi sunt dispuşi să parcurgă distanţe mai mari pentru a cumpăra fructe şi legume româneşti, conform unui comunicat emis redacţiei.
Potrivit sursei citate, produsele autohtone sunt foarte populare în România. Aproape una din cinci persoane cumpără fructe şi legume de la micii producători locali, potrivit unui sondaj online realizat de Malagrow România între 16 iunie şi 6 iulie, la care au participat 2.580 de persoane. 42,7% dintre respondenţi consideră că produsele româneşti sunt importante, dar au tendinţa de a adăuga în coşurile lor şi produse importate atunci când fac cumpărături în mod regulat. Doar 5,9% dintre respondenţi nu se preocupă deloc de provenienţa unui produs.
Majoritatea românilor cumpără fructe şi legume de două sau trei ori pe săptămână. Aproape o treime dintre respondenţi cumpără zilnic fructe, în timp ce un un pic mai puţini, 24,4%, cumpără legume în fiecare zi. Mai mult de 10% din consumatorii români cumpără fructe şi legume o dată pe săptămână. Proporţia celor care cumpără fructe şi legume doar de câteva ori pe lună este neglijabilă, de doar 2%. 5,4% dintre respondenţi cumpără rareori legume, pentru că le cultivă ei înşişi. În ceea ce priveşte fructele, 3,8% din cei care au răspuns sondajului consumă fructe din producţia proprie.
Deşi obiceiurile de consum şi mediul economic sunt în continuă schimbare, mersul la piaţă este încă înfloritor în România, arată sondajul realizat de Malagrow. Aproape 40% dintre respondenţi merg la piaţă pentru fructe şi legume, o treime cumpără de la supermarketuri, 16,6% apelează la micii producători locali, iar aproape 10% cumpără produsele necesare de la magazinele alimentare mai mici. Marea majoritate a cumpărătorilor (93,6%) cumpără personal, iar puţin peste 6% aleg uneori să comande online.
Popularitatea fructelor şi legumelor româneşti este demonstrată şi de faptul că două treimi dintre respondenţi sunt dispuşi să plătească mai mult pentru produsele autohtone, mai ales pentru că ştiu că astfel îi sprijină pe fermierii români. Cu toate acestea, în cazul în care diferenţa de preţ este mare, aproape 30% dintre respondenţi ar alege să cumpere produse de alte origini, în timp ce 5,9% nu ar plăti mai mult, deoarece pentru ei preţul este factorul decisiv.
De asemenea, românii nu au nicio problemă în a parcurge distanţe mai mari pentru a cumpăra fructe şi legume produse în România, deoarece jumătate dintre respondenţi au indicat că nu le-ar fi greu să meargă în altă localitate pentru a cumpăra aceste produse. Aproape o treime dintre respondenţi sunt dispuşi să călătorească mai mult, dar numai foarte rar, în timp ce una din cinci persoane a declarat că nu vrea să piardă timp în acest scop, făcând cumpărăturile în cel mai apropiat loc, se menţionează în comunicat.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 14.07.2022, 14:33)
Ar fi foarte bine daca nu ne-ar insela magazinele, vanzand marfa poloneza ca si marfa romaneasca (verificati stirile de anii trecuti).
Daca am consuma mai multe produse obtinute, fabricate in Romania, nu ar mai fi asa sus inflatia!