Valoarea comenzilor de tichete cadou a crescut cu până la 33% per comandă, în perioada ianuarie - martie a acestui an, fiind înregistrată o creştere de 14,6% şi în ceea ce priveşte volumul tichetelor Cadhoc, arată o analiză a companiei Up România (fosta Cheque Dejeuner România).
Potrivit acesteia, în ceea ce priveşte utilizarea tichetelor cadou, beneficiarii preferă magazine din domenii precum: electronice-electrocasnice, modă, cosmetice, bricolaj.
Ocaziile tradiţionale în care se acordă tichetele Cadhoc pentru recompensarea salariaţilor sunt: 8 Martie, Paşte, 1 Iunie şi Crăciun. De asemenea, se observă o extindere a ocaziilor în care se oferă tichete cadou, precum evenimente cum ar fi Back to School, din septembrie sau anumite zile speciale sărbătorite în companii.
Elena Pap, Director General Up România, a declarat: "Brandurile au conştientizat din ce în ce mai mult beneficiile tichetelor cadou, astfel încât se constată o aderare la sistem şi a lanţurilor de magazine de renume din domeniul vestimentar, încălţăminte şi bijuterii. De asemenea, o altă tendinţă pe care o putem observa este deschiderea IMM-urilor de a acorda tichete cadou angajaţilor".
Companiile care acordă tichete cadou din bugetul de cheltuieli sociale sunt scutite de contribuţiile patronale, iar valorile sunt deductibile fiscal. Câştigul pe care îl are o firmă ce acordă tichete cadou, din aceasta linie bugetară, ajunge la 40%, comparativ cu aceeaşi primă netă în bani. Pe lângă bugetul de cheltuieli sociale, tichetele cadou pot fi oferite din bugetul de protocol sau din bugetul de marketing şi publicitate.
Utilizatorii tichetelor Cadhoc beneficiază de o reţea naţională de parteneri afiliaţi de peste 45.000 de unităţi. Tichetele cadou au fost legiferate din 2006, odată cu tichetele de creşă.
Grupul Up comercializează produse şi servicii sub diferite forme: cecuri, carduri sau aplicaţii mobile în 14 ţări. Grupul Up reuneşte 2300 de angajaţi şi a realizat, în 2014, un volum de emitere de 5,8 miliarde de euro. Up Romania a fost înfiinţată în anul 2002 şi deserveşte peste 20.000 de clienţi.