Reporter: Cum a trecut compania prin perioada de pandemie?
Tiberiu Dobre: Anul 2020 a fost unul relativ dificil, nu doar pentru industria de tehnologie. Dacă vorbim din perspectiva vânzărilor de telefoane mobile, am observat fluctuaţii pe parcursul întregului an la nivelul vânzărilor, pe fondul evoluţiei stării de pandemie. În perioada martie-mai am avut un nivel mai scăzut de vânzări la nivel local, iar în cea de-a doua jumătate a anului, vânzările au revenit la nivelul din 2019, ca rezultat al adaptării consumatorilor la contextul curent.
Astfel, am încheiat 2020 aproape la nivelul lui 2019, după ce am recuperat pe finalul anului declinul vânzărilor din primele luni de pandemie. 2021 a fost un an bun până acum, piaţa în ansamblu este în creştere, iar estimările noastre legate de finalul anului sunt pozitive.
Reporter: Care au fost provocările şi avantajele acestei crize pentru compania pe care o reprezentaţi?
Tiberiu Dobre: Unul din avantajele pe care le are Samsung este acela că oferă produse potrivite pentru toate nevoile consumatorilor. Dacă vorbim de smartphone-uri, un utilizator care îşi caută unul cu siguranţă va găsi unul care să răspundă nevoilor şi bugetului lui.
Consumatorii se orientează în special spre funcţionalitate şi spre un raport calitate-preţ echilibrat - aceştia ar fi principalii factori pe care îi iau în considerare atunci când caută un telefon nou. Lansăm în fiecare an serii noi de telefoane, am făcut-o chiar şi anul trecut, în plină pandemie, iar apetitul utilizatorilor pentru tehnologie, inclusiv tehnologia premium, ne arată că suntem pe drumul cel bun, că cererea există.
Una din provocări a fost să fim alături de consumatorii noştri în perioada de izolare, de pildă, şi să continuăm să le oferim produsele şi serviciile noastre, chiar dacă accesul la ele era limitat. Pentru că era vorba de context de mobilitate foarte redusă, am oferit un serviciu gratuit de asistenţă tehnică de la distanţă, care a fost foarte bine primit de către publicul nostru. De asemenea, indiferent de problema tehnică întâmpinată, prin intermediul serviciului de colectare a produselor ne deplasăm la domiciliul clientului, preluăm echipamentul în cauză, îl reparăm şi dezinfectăm în cel mai scurt timp, apoi îl livram direct la domiciliul clientului.
Reporter: Cum a evoluat cererea anul trecut, în contextul în care 2020 a fost un an cu şcoală oline şi cu majoritatea angajaţilor în telemuncă?
Tiberiu Dobre: Cererea de produse, în special de telefoane mobile şi de tablete a crescut în anul 2020, pe fondul muncii, respectiv a şcolii online. Portofoliul nostru de produse este foarte variat, iar utilizatorii au avut şi au în continuare opţiuni de unde să aleagă. Avantajul pe care noi îl avem aici este puterea ecosistemului - este foarte uşoară conectarea smarphone-ului cu televizorul, de pildă, smartphone-ul cu tableta etc.
Dacă vorbim de tablete, de exemplu, anul trecut am lansat seria Galaxy TabS7, care oferă un pachet de specificaţii premium, iar anul acesta două alte tablete la un preţ accesibil, anume Galaxy TabA7 Lite şi Galaxy TabS7 Lite - potrivite atât pentru muncă, cât şi pentru şcoala online.
De asemenea, aş aminti şi interesul pentru smartphone-urile din gama premium, care rămâne ridicat, datorită avansului tehnologic înregistrat de acestea şi datorită noilor game lansate de noi - anume telefoanele pliabile.
Reporter: Care a fost evoluţia vânzărilor în 2020 faţă de 2019? Ce cifră de afaceri aţi realizat în primul semestru al acestui an comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut şi ce estimări aveţi pentru anul în curs?
Tiberiu Dobre: În primele luni ale anului 2021, piaţa a ajuns la o valoare de peste 500 milioane euro. Faţă de anul trecut, aceste cifre reprezintă o creştere de 13% în volum şi 21% în valoare - prin urmare vorbim de un trend ascendent care sperăm că se va menţine şi în ultimele luni ale lui 2021. Pentru finalul acestui an, ne aşteptăm la o creştere de aproximativ 6% în volum şi 10% în valoare. Valorea pe care o estimăm noi depăseşte 1,2 miliarde de euro.
Reporter: Ce perspective aveţi pentru acest an?
Tiberiu Dobre: Vrem să încheiem anul mai bine decât l-am încheiat pe precendentul. În ritmul în care se prezintă piaţa acum, credem că vom fi în creştere. Ne dorim, de asemenea, să ne păstrăm cota de piaţă, care în acest moment este de aproximativ 50% şi care se traduce prin faptul că unul din doi români deţine un telefon Samsung în prezent.
Reporter: Ce produse noi aţi lansat în ultima perioadă şi ce produse urmează să lansaţi în acest an?
Tiberiu Dobre: Anul acesta am lansat noua serie Galaxy S 21, care include 3 telefoane - este seria noastră flagship, căreia i s-a alăturat acum puţină vreme noua serie Galaxy Z.
Telefoanele pliabile noi - e vorba de Galaxy Z Fold3 şi Galaxy Z Flip3, sunt a treia generaţie de telefoane pliabile pe care o lansăm. Acestea sunt telefoane din categoria premium, care înglobează cele mai recente inovaţii create de Samsung şi oferă o experienţă pliabilă îmbunătăţită, care sperăm că-i va uimi pe utilizatorii noştri.
Pe lângă telefoane, am lansat şi doua smartwatch-uri: Galaxy Watch4, alături de Galaxy Watch4 Classic, precum şi o pereche nouă de căşti, Galaxy Buds2.
Reporter: Cu ce avantaje vin noile produse din piaţă?
Tiberiu Dobre: Telefoanele lansate de curând oferă o experienţă mobilă unică, diferită faţă de cea a unui smartphone tradiţional. Noi credem că dispozitivele pliabile reprezintă viitorul, fapt care ne este confirmat de volumul de telefoane cumpărate în România, începând cu 2019, când am lansat primul Galaxy Fold, iar Samsung s-a angajat să democratizeze această tehnologie.
Să luăm, de exemplu, Galaxy Fold - este un smartphone construit pentru cei care se folosesc intens de telefonul lor şi vor să profite la maximum de fiecare moment. Acesta combină puterea, eficienţa şi vizionarea imersivă, fiind astfel ideal pentru cei care vor să fie productivi la birou, dar care au nevoie şi de un telefon bun pentru gaming, vizionare de conţinut sau apeluri video cu cei dragi. Putem afirma că Galaxy Z Fold3 este un cinema, un birou şi un loc de joacă, toate într-un singur dispozitiv, care încape în buzunarul oricărui utilizator.
Galaxy Z Flip oferă experienţa unui smartphone premium, dar care este în acelaşi timp şi foarte compact, fără să fie vorba de niciun compromis în ceea ce priveşte mobilitatea sau durabilitatea. Este destinat persoanelor care vor să aibă parte de ambele lumi - experienţa unui smartphone cu un ecran generos, pe care se poate face multitasking, dar şi experienţa unui smartphone care încape în orice buzunar sau geantă.
Reporter: Mulţumesc!