Vânzările de autoturis-me din Europa au scăzut, luna trecută, până la nivelul minim al ultimilor 14 ani, cele mai afectate companii de profil fiind "Fiat" SpA, "Renault" SA şi PSA "Peugeot Citroen". Declinul a fost generat de stagnarea economiei, în contextul crizei datoriilor.
Numărul înmatriculărilor din Uniunea Europeană plus Elveţia, Norvegia şi Islanda a scăzut cu 6,6% în martie 2012, comparativ cu aceeaşi lună din 2011, ajungând la 1,5 milioane de vehicule, potrivit Asociaţiei Producătorilor de Automobile din Europa. În primul trimestru, înmatriculările din regiunea menţionată s-au redus cu 7,3%, la 3,43 milioane de vehicule.
Datele asociaţiei arată că producătorul auto italian "Fiat" a fost afectat de cea mai importantă scădere a vânzărilor în Europa, luna trecută: -26%, la 81.469 de unităţi. Urmează "Renault", al doilea constructor auto din Franţa, cu un declin de 20%, la 112.894 vehicule, şi rivalul său mai mare, "Peugeot" - cu o scădere de 19%, la 165.118 unităţi.
Compania auto americană "Ford Motor" Co. şi-a redus vânzările cu 7,6% în Europa, luna trecută, la 131.410 vehicule, iar "General Motors" Co., cel mai mare producător mondial de profil, cu 10%, la 129.912.
În schimb, vân-zările "Volkswagen" AG, cea mai mare companie auto din Europa, au crescut cu 1,7% în martie, la 352.455 vehicule, iar cele al BMW AG - cel mai mare producător mondial de autoturisme de lux, cu 3,2%, la 93.313 unităţi. Vânzările "Daimler" AG, al doilea producător de autoturisme de lux la nivel internaţional, au sporit cu 5,1%, la 73.899 unităţi.