Volumul vânzărilor Coca-Cola în România a crescut anul trecut cu 11%, la 153,9 milioane de navete, iar îmbuteliatorul de băuturi răcoritoare a recuperat astfel o parte din declinul înregistrat în precedenţii doi ani, de 9% în 2013 şi 6% în 2014, informează Mediafax.
Anterior celor doi ani de scădere, volumul vânzărilor Coca-Cola în România s-a situat în 2012 la 162,7 milioane de navete, după un avans de 2% raportat la 2011. În 2013, volumul a coborât la 148,5 milioane de navete, iar în 2014 la 139,2 milioane de navete, se arată într-un raport al grupului Coca-Cola HBC.
Unitatea de măsură luată în considerare de Coca-Cola, naveta, reprezintă 24 de doze de băutură răcoritoare sau 5,678 de litri.
"Volumul din România a crescut cu 11%, cu rezultate bune la toate categoriile (de produse, n.r.). Această creştere urmează unui declin de 6% în anul anterior. Evoluţia pe segmentul băuturilor carbogazoase a fost alimentată de mărcile Coca-Cola şi Fanta, susţinute de noul ambalaj 1,25 litri destinat magazinelor. Segmentul apă al companiei a crescut cu 7% (...)", se arată în raportul grupului Coca-Cola HBC.
La nivel de grup, volumul vânzărilor a crescut cu 3%, la 2,055 miliarde de navete. Profitul net a consemnat un declin de 5%, la 280 milioane de euro, în contextul în care veniturile nete din vânzări au fost mai mici cu 2,5%, la 6,35 miliarde euro, ca urmare a unui impact negativ de aproximativ 5% al cursului de schimb, potrivit sursei citate.