În contextul pandemiei de Covid-19, Grupul Renault a vândut 1.25 milioane vehicule în prima jumătate din 2020, cu o redresare comercială puternică în luna iunie, conform HotNews.ro. La nivel de grup scăderea a fost de 35%, iar la brandul Dacia, de 46%. Singurul punct pozitiv ţine de vânzările maşinii electrice Renault Zoe care au atins un nou record de 42.000 în lume.
Vânzările grupului Renault în prima jumătate din an au scăzut cu aproape 700.000 de maşini, de la 1,93 milioane unităţi. La Dacia scăderea a fost dură, de la 392.000 de unităţi în prima parte din 2019, la 211.000 între ianuarie şi iunie.
Europa
Înmatriculările Grupului s-au ridicat la 623.838 de vehicule, în scădere cu 41,8%, pe o piaţă care a înregistrat o scădere de 38,9%. Grupul şi-a reînnoit cu succes toate modelele din segmentul B sub marca Renault (Clio, Captur şi ZOE). Noul Clio a fost cel mai bine vândut vehicul din segmentul B în prima jumătate a anului în Europa, cu 102.949 de unităţi vândute.
În prima jumătate a anului, marca Dacia a înregistrat o scădere cu 48,1% a vânzărilor, ajungând la 161.334 de vehicule vândute, scăderea fiind determinată de prezenţa sa pe piaţa de retail care a fost puternic afectată de criza generată de pandemia de Covid-19.
În iunie, vânzările Grupului în Europa au crescut. Renault a înregistrat 10,5% cotă de piaţă (marcă lider), iar Dacia 3,5%.
Pe piaţa vehiculelor electrice, Renault ZOE este cea mai bine vândută maşină din Europa, cu o creştere de aproximativ 50%, până la 37.540 de unităţi, în prima jumătate a anului şi, totodată, cu un nivel record de comenzi de 11.000 de unităţi în luna iunie.
Rusia
În cea de-a doua ţară din punct de vedere al volumului de vânzări ale Grupului, acesta este lider cu o cotă de piaţă de 30,2%, în creştere cu 1,4 puncte. Vânzările au scăzut cu 19,5% pe o piaţă care s-a contractat cu 23,3%.
Cota de piaţă a mărcii Renault a crescut cu 0,3 puncte până la 8,1%. Arkana şi-a confirmat succesul cu peste 7.000 de vehicule înmatriculate în prima jumătate a anului şi a consolidat poziţia Renault într-un nou segment coupe-SUV din Rusia.
LADA are o cotă de piaţă de 20,8%, la care se adaugă 1,3% pentru modelul NIVA (AVTOVAZ), care tocmai a primit din nou sigla LADA, în iulie. LADA Granta şi LADA Vesta rămân cele mai vândute vehicule din Rusia.