Producătorul francez de materiale de construcţii Lafarge a înregistrat o creştere de 2% a vânzărilor de ciment în România în primele nouă luni ale anului, după un avans puternic în primele trei luni şi o evoluţie negativă în trimestrul al doilea, potrivit raportului financiar publicat de companie.
"În România, volumul vânzărilor de ciment a crescut cu 2% în primele nouă luni, în condiţiile în care revenirea consemnată de sectorul rezidenţial a compensat reducerea lucrărilor de infrastructură", se arată în sursa citată.
La nivelul global, grupul Lafarge a consemnat un declin de 3% al vânzărilor, la 9,63 miliarde de euro în primele nouă luni, faţă de 9,93 miliarde de euro în acelaşi interval din 2013. În condiţii comparabile (la curs valutar constant), variaţia a fost de plus 4%.
Profitul net la nouă luni a scăzut cu 26%, la 288 milioane de euro, de la 388 milioane de euro în perioada ianuarie-septembrie 2013.
În România, Lafarge deţine două fabrici de ciment, la Medgidia şi Hoghiz, şi o staţie de măcinare, la Târgu Jiu.
Holcim şi Lafarge au convenit la începutul lunii aprilie o fuziune prin schimb de acţiuni, care va crea cel mai mare producător de ciment din lume, cu vânzări anuale de 44 de miliarde de dolari. Pentru a obţine aprobările necesare pentru încheierea fuziunii, cei doi producători trebuie să vândă o parte dintre activele pe care le deţin.