Vânzările Gedeon Richter pe piaţa românească au scăzut cu 18,7% în primul trimestru, de la 40,7 milioane de euro în ianuarie-martie anul trecut la 33,1 milioane de euro, ca urmare a declinului puternic înregistrat de divizia de distribuţie şi retail, potrivit datelor grupului farmaceutic ungar, citate de Mediafax. Pe segmentul farmaceutic, vânzările Gedeon Richter în România au urcat cu 4%, de la 7,5 milioane de euro în primele trei luni din 2010 la 7,8 milioane de euro.
În lei, avansul a fost de 7,8%, la 33 milioane de lei.
Creşterea a fost susţinută de rezultatele unei game de contraceptive administrate oral, Rostat, Tessyron şi Duador, se arată în raportul financiar al Gedeon Richter.
Vânzările diviziei de distribuţie şi retail au înregistrat un declin de 23,2%, de la 36,6 milioane de euro la 28,1 milioane de euro.
În lei, scăderea a fost de 20,8%, la 118,7 milioane de lei, fiind cauzată în principal de înrăutăţirea situaţiei încasărilor de la farmacii, afectate de întârzierea plăţilor Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate. Subisidiara din România generează aproximativ 87% din vânzările Gedeon Richter pe distribuţie şi retail.
La nivel de grup, vânzările au crescut în primul trimestru cu 10%, de la 236,4 milioane de euro la 260,2 milioane de euro. Profitul net a scăzut cu 4,7%, de la 43 milioane de euro la 41 milioane de euro.
Grupul ungar deţine în România o fabrică de medicamente în Târgu-Mureş, Gedeon Richter România, 119 farmacii, Gedeon Richter Farmacia, şi distribuitorul Pharmapharm.