"Nestlé", cel mai mare grup alimentar din lume, a înregistrat, în 2015, cel mai lent ritm de creştere a vânzărilor din ultimii cinci ani, din cauza stagnării veniturilor în China, conform Bloomberg, transmite Agerpres.
Anul acesta, veniturile vor creşte cu aproximativ 5%, excluzând achiziţiile, vânzările de active şi fluctuaţiile de curs valutar. În 2014, avansul vânzărilor a fost de 4,5%. Este pentru al doilea an consecutiv când "Nestlé" a raportat vânzări sub ţinta sa medie pe termen lung, de 5-6% anual.
În China, a doua mare piaţă a "Nestlé", veniturile au stagnat în urma încetinirii vânzărilor anumitor produse, cum ar fi dulciurile. De asemenea, compania se confruntă cu presiuni deflaţioniste în Europa.
În regiunea Asia, Oceania, Africa, creşterea vânzărilor a fost, anul trecut, de 2,6%, faţă de 5,6% în 2013, pe fondul încetinirii din China. Compania va modifica portofoliul de produse din statul asiatic în 2015, pentru a răspunde cererii clienţilor.
"Nestlé" este în mijlocul unui proces de revizuire a portofoliului pe plan global şi deja a vândut câteva branduri neperformante, cum ar fi producătorul de suplimente nutritive PowerBar şi afacerea Jenny Craig. În ianuarie, grupul elveţian a semnat un acord privind vânzarea companiei sale "La Cocinera" către "Findus" Spania.