• Creştere cu 56,4% a vânzărilor în România, până la 153,6 milioane euro
Vânzările şi veniturile grupului Praktiker Bau-und Heimwerkermärkte au înregistrat şi în 2006 creşteri faţă de valorile din 2005, considerate de asemenea foarte bune. Vânzările nete au urcat cu 4,2%, până la un total de 3,16 miliarde euro (faţă de 3,03 miliarde euro, în 2005). În termeni like-for-like (calcul făcut prin excluderea influenţei date de creşterea/reducerea numărului de magazine), vânzările în reţeaua internaţională au fost mai mari cu 6,2 % în 2006 (creşterea din 2005 a fost de 3,9 %). Pe piaţa internă, acestea au crescut cu 2,5 % (în 2005: 0,7%). De asemenea, indicatorul EBITA a urcat cu 5%, ajungând de la 105,8 la 111,1 milioane euro în 2006. Pe baza acestor rezultate, conducerea grupului a decis să propună o valoare a dividendelor pentru anul 2006 de 0,45 euro pe acţiune. Propunerea urmează să fie discutată în Adunarea Generală anuală a Acţionarilor din luna mai.
Rezultatele Praktiker sunt puse în valoare şi de faptul că s-a produs pe fondul cheltuielilor pentru achiziţia companiei Max Bahr şi pentru lansarea în Germania a proiectului pilot Easy-to-Shop (investiţie de 7,5 milioane Euro). Dacă acest efort financiar nu ar fi luat în calcul, s-ar ajunge la o valoare record EBITA de 118,6 milioane euro. De asemenea, profitul net al grupului pe 2006 a urcat cu 8,4%, de la 77,6 milioane la 84,1 milioane euro.
Valoarea totală a activelor grupului la sfârşitul anului a ajuns la aproape 1,89 miliarde euro, faţă de 1,72 miliarde în 2005. Rata capitalurilor proprii a rămas aproape neschimbată, la un nivel cu puţin peste 50%, în timp ce activele curente, de 466,3 milioane euro, au continuat să fie cu mult peste valoarea datoriei (293,8 milioane euro).
România, ţara cu cea mai rapidă creştere
Pentru Praktiker România, 2006 a însemnat consolidarea poziţiei de lider al pieţei DIY. Vânzările anuale raportate de companie au fost de 153,6 milioane euro, ceea ce a însemnat o creştere de peste 56% faţă de anul precedent. Reţeaua Praktiker în România s-a extins în 2006 cu 5 locaţii, până la 16 magazine, fiind în prezent cea mai mare în acest sector. Pentru următoarea perioadă, compania va continua procesul de expansiune în întreaga ţară, astfel încât să ajungă, pe termen mediu, la peste 30 de magazine.
Creşterea vânzărilor şi a profitabilităţii în activitatea internaţională
În reţeaua internaţională (mai ales locaţiile din Europa de Est), Praktiker a ajuns într-o etapă de creştere puternică. Activitatea internaţională a grupului a contribuit cu aproximativ 28% la totalul vânzărilor din 2006. Creşterea vânzărilor la nivel internaţional a fost de 14,4%, valoarea lor ajungând la 880,2 milioane euro (faţă de 2005: 769,5 milioane euro). EBITA generat de activitatea în afara Germaniei a urcat cu 24,1%, până la 52,6 milioane euro, reprezentând aproape jumătate din valoarea acestui indicator pe întreg grupul. În 2005, EBITA pentru reţeaua internaţională a fost de 42,4 milioane euro.
Tendinţa pozitivă a fost în esenţă rezultatul expansiunii reţelei internaţionale, concentrată în special pe România şi Bulgaria, dar şi al creşterii considerabile a vânzărilor în magazinele deja existente. În 2006 au fost deschise 8 magazine noi, din care 5 în România, 2 în Bulgaria şi unul în Grecia. În termeni like-for-like, Praktiker a avut o creştere a vânzărilor de 6,2% în reţeaua internaţională. În raport cu cifra totală a vânzărilor realizate de grup, România şi Bulgaria au avut o contribuţie de 22%.
Perspectivele pentru următoarea perioadă
În Germania, achiziţia Max Bahr şi implementarea conceptului Easy-to-Shop creează condiţii foarte bune pentru continuarea ascensiunii grupului, către poziţia de lider al pieţei. Pe plan internaţional, expansiunea dinamică va fi menţinută datorită intrării pe o nouă piaţă - Ucraina, dar şi prin investiţiile consistente în cele 7 state (în afara Germaniei) unde grupul deja operează. Planurile de dezvoltare pe 2007 includ deschiderea a 15 până la 20 de magazine noi şi un număr mare de extinderi ale unor unităţi din reţeaua existentă. Praktiker Bau-und Heimwerkermärkte estimează creşteri ale cifrei vânzărilor pe întreg grupul (inclusiv Max Bahr) până la peste 4 miliarde euro în 2007 şi o valoare EBITA de cel puţin 115 milioane euro.
Despre "Praktiker Bau- und Heimwerkermärkte Holding AG"
Fondat în 1978, grupul german deţine 341 de magazine în 8 ţări din Europa - Germania, România, Bulgaria, Polonia, Ungaria, Turcia, Grecia şi Luxemburg.
Grupul Praktiker se află în prezent pe locul patru în topul companiilor specializate de pe piaţa europeană. Oferta Praktiker cuprinde peste 40.000 articole pentru casă şi grădină - materiale de construcţii, decoraţiuni pentru interior şi exterior, accesorii sanitare, articole de mobilier, produse electronice şi electrocasnice, articole pentru amenajarea şi întreţinerea grădinii.
Numărul total al angajaţilor Praktiker este de aproximativ 21.000, din care 6.000 lucrează în companiile înfiinţate în afara Germaniei.