Producătorul auto francez Renault a raportat o creştere de 3,2% a vânzărilor în 2018, datorită noii societăţi mixte din China, şi se aşteaptă în acest an la "un uşor avans" al livrărilor, pe fondul redresării cererii în Rusia şi America Latină, transmit Automotive World şi Reuters.
Anul trecut, vânzările grupului Renault au ajuns la nivelul record de 3,88 milioane de vehicule, inclusiv 166.000 vândute prin noua societate mixtă din China formată cu firma Brilliance. Totuşi, excluzând această societate mixtă, livrările globale au scăzut cu 1,2% în 2018. Din cele 3,88 milioane de vehicule vândute anul trecut, 700.798 unităţi au aparţinut brandului Dacia (un avans de 7% faţă de 2017). Livrările brandului rus Lada au urcat cu 18,7% anul trecut, la 398.282 vehicule, conform Agerpres.
În 2018, brandul Dacia a înregistrat un nivel record al vânzărilor în Europe, cu 511.622 vehicule înmatriculate (creştere de 10,3%) şi o cotă de piaţă record, de 2,9% (plus 0,3 puncte procentuale faţă de 2017). Aceste performanţe sunt determinate de lansarea noului Duster şi a modelului Sandero.
În timp ce scăderea organică a vânzărilor reflectă problemele de pe pieţele din Turcia, Iran, China şi India, Renault a avut o evoluţie bună în Europa, cu un avans de 0,5%. În acest an, Renault se aşteaptă la stabilitate pe pieţele auto din Europa şi de pe plan global, la un avans de 3% în Rusia şi de 10% în Brazilia.
Pe segmentul vehiculelor electrice, vânzările Renault au crescut cu 37% anul trecut, cu o accelerare în semestrul doi al anului, de 62%. Renault este lider în Europa pe aceste segment, cu o cotă de piaţă de 22%.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.