Vasile Şeclăman, director al Direcţiei de Supraveghere Feroviară din cadrul Consiliului Concurenţei susţine că în ţara noastră calea ferată se degradează anual, deoarece CFR SA a pierdut sume mari pe care nu le-a cheltuit pentru reparaţii şi modernizări.
Vasile Şeclăman a declarat, citat Agerpres: "Calea ferată din Româ-nia, din punctul de vedere al calităţii, în fiecare an se degradează, lasă de dorit. Aceasta se exprimă prin viteza de circulaţie foarte mică, de circa 44 de kilometri la oră în medie la călători şi nu mai vorbim la nivelul transportului de marfă, unde a scăzut în ultima vreme de la 18 kilometri la oră la 15-16 kilometri la oră. Investiţia principală, dacă vrem să dezvoltăm transportul feroviar de călători şi de marfă, trebuie să fie îndreptată către infrastructură, să existe programe naţionale, care să aducă bani de la bugetul de stat şi de la fondurile europene, astfel încât să putem ajunge cât de cât din urmă ţările dezvoltate. Mă refer la viteze astronomice pentru noi, când vorbim de transportul de călători, de 250 de kilometri pe oră, pe când la noi cea mai mare viteză este de 160 de kilometri la oră, pe tronsonul Bucureşti - Constanţa, recent modernizat".
El a acuzat conducerea CFR SA care nu a cheltuit toate alocările bugetare aprobate pentru repararea şi modernizarea căii de rulare, nu a urmărit realizarea planului anual de investiţii şi a direcţionat în cu totul alte sectoare fondurile primite de la Guvern.
Din această cauză, banii respectivi s-au constituit ca profit, iar la sfârşitul anului 2016 profitul brut era de 600 milioane de lei, lucru care nu este în regulă, în opinia oficialului de la Consiliul Concurenţei. De aceea, în anul 2017, prin prisma rezultatului financiar înregistrat pentru 2016, Ministerul Finanţelor a alocat cu 19% mai puţini bani pentru investiţii în infrastructura feroviară.
Aceste aspecte au fost observate şi de ministrul Transporturilor, Lucian Şova, care a declarat, în urmă cu câteva zile, că, în timp ce anual în ţara noastră se degradează 300 kilometri de cale ferată, CFR SA repară doar 16 kilometri, ceea ce este inadmisibil ţinând cont că respectiva companie naţională dispune de 23.000 de angajaţi care ar putea să lucreze pentru reabilitarea căii de reluare. Ministrul de resort susţine că reabilitarea şi modernizarea căii ferate trebuie făcută urgent, deoarece de la 1 iulie 2019 va avea loc liberalizarea transportului de persoane pe calea ferată, acţiune care este strâns legată de investiţiile privind calea de rulare şi materialul rulant.