Autorităţile închid ochii la transportatorii ilegali de persoane care în aceste zile profită de cetăţenii români care doresc să se întoarcă în ţară, a declarat, pentru Ziarul BURSA, Vasile Ştefănescu, preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România(COTAR).
Liderul confederaţiei patronale ne-a spus: "Ceea ce se întâmplă acum la graniţă este umilitor şi este cauzat de decizia Guvernului şi a Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă de a suspenda transportul internaţional de persoane pe relaţia cu Germania, Spania, Italia şi Franţa. De acest fapt au profitat piraţii din transport care le percep cetăţenilor 300, 400 sau chiar 500 de euro pentru a-i aduce până la graniţă sau pentru a-i transporta de la intrarea în ţară către domiciliu. Este vorba despre microbuzele cu capacitate 7+1 sau 8+1, care nu sunt controlate de nimeni în traficul intern şi care desfăşoară ilegal activitatea de transport de persoane. Din păcate, nicio autoritate a statului nu a apelat la noi să îi transportăm pe oamenii respectivi de la graniţă la domiciliu. Dacă la aeroport, în stare de urgenţă, statul le punea la dispoziţie autobuze publice pentru a-i transporta pe cetăţeni în centrele de izolare şi carantină, acum cei care vin pe jos în ţară sunt lăsaţi în voia sorţii, să se descurce singuri şi ajung pe mâna piraţilor din transport care profită de munca grea a celor care au fost nevoiţi să îşi găsească un loc de muncă peste hotare. În acest timp, Consiliul Concurenţei nu face nimic, dar ne-am obişnuit cu acest tip de indolenţă a celor de acolo, de pe vremea când protestam în stradă pentru sancţionarea firmelor din domeniul asigurărilor auto".
Vasile Ştefănescu a menţionat că problemele cu care se confruntă transportatorii autorizaţi, în actuala criză, nu au fost rezolvate de Guvern, iar multe dintre firme nu pot beneficia de facilităţile oferite prin programul IMM Invest, deoarece băncile le resping solicitările.
"Dacă ai o rată restantă, şi este imposibil să nu ai, la plata leasingului, nu ţi se aprobă nicio solicitare de creditare pe baza IMM Invest. Din informaţiile pe care le am din teritoriu, de la membrii COTAR, din 100 de solicitări, băncile resping 95, ceea ce face acest program inaccesibil pentru operatorii de transport", a precizat Vasile Ştefănescu.
El a arătat că transportatorii rutieri de persoane din ţara noastră vor respecta condiţiile impuse de autorităţi pentru reluarea activităţii în acest domeniu şi că nu au de gând să aplice vreo majorare de tarife în următoarea perioadă; chiar dacă unele condiţii implică anumite cheltuieli, cum ar fi cele rezultate din impunerea la transportul internaţional de persoane, înaintea efectuării cursei, a existenţei documentelor prin care este aprobat tranzitul în ţările prin care se realizează transportul.