Veniturile Telekom Romania Communication au atins valoarea de 601,7 milioane de euro, la sfârşitul anului 2015, în creştere cu 1,2% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce veniturile Telekom Romania Mobile Communications s-au diminuat cu 0,2% în date comparative, arată rezultatele financiare publicate, joi, de cele două companii, conform indicatorilor de performanţă raportaţi de către OTE Group.
Potrivit sursei citate, pe segmentul Telekom Romania Communications, nivelul veniturilor reflectă în principal scăderea continuă a segmentului de voce fixă generată de tendinţa de înlocuire a serviciilor fixe cu cele mobile, cu venituri aferente mai mici cu 17% la finalul lui 2015 faţă de intervalul similar din 2014.
Profitul operaţional (EBITDA - câştiguri operaţionale înaintea dobânzilor, taxelor şi amortizărilor, excluzând cheltuielile de restructurare) pentru anul 2015 a fost de 118,4 milioane euro, în scădere cu 26% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, se arată într-un comunicat de presă remis redacţiei.
De asemenea, serviciile convergente au generat o creştere a veniturilor mai mult decât dublă din serviciile mobile în T4 2015 versus T4 2014, cu o creştere corespunzătoare a clienţilor MagentaONE, care au ajuns la peste 208.000, mai mulţi cu 48.000 comparativ cu T3 2015.
Pe segmentul TV, numărul clienţilor a atins 1,45 milioane la finalul anului trecut, cu venituri corespunzătoare în creştere cu 4% versus 2014.
Veniturile din serviciile de Internet fix pentru anul trecut au scăzut uşor, cu 3%, comparativ cu anul 2014, iar 1,203 milioane de clienţi aveau Internet de mare viteză de la Telekom, o parte dintre aceştia cu viteze de până la 1 Gbps, prin intermediul tehnologiilor FTTx (FTTH - fiber to the home sau FTTB - fiber to the block), se arată în comunicatul de presă.
Numărul de abonamente raportat pentru serviciile fixe a fost de 4,6 milioane în ultimul trimestru din 2015, iar pentru cel de servicii mobile a crescut cu 153% la finalul anului 2015, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2014, precizează sursa citată.
Potrivit rezultatelor financiare, veniturile Telekom Romania Mobile Communications au crescut cu 7,5% în T4 2015, faţă de T4 2014, ajungând la 121,1 milioane euro, în timp ce veniturile totale corespunzătoare anului trecut au rămas stabile, la 438,5 milioane euro, în scădere cu 0,2% faţă de 2014.
Veniturile din servicii broadband au continuat evoluţia pozitivă, cu o creştere de 17,7% în T4 2015, faţă de acelaşi trimestru din 2014, respectiv de 14% anual. Numărul total de clienţi 4G, precum şi traficul de date 4G, au crescut cu 80% în intervalul octombrie - decembrie 2015, faţă de trimestrul precedent. În plus, Telekom Romania Mobile Communications a înregistrat o creştere de 16 puncte procentuale a ponderii smartphone-urilor în totalul telefoanelor vândute în 2015 faţă de 2014, potrivit Telekom.
Per ansamblu, la sfârşitul anului 2015, numărul total de clienţi (inclusiv Zapp) a fost de 5,754 milioane, în creştere cu 0,7% faţă de T3 2015. Numărul total al clienţilor pe bază de abonament a crescut cu 3,7% în 2015 faţă de 2014, reprezentând 29% din baza totală de clienţi, informează compania.
În prezent, Telekom Romania Mobile Communications oferă acoperire 4G pentru 57% din populaţia din mediul urban şi pentru 32,4% din totalul populaţiei (rural şi urban). În Bucureşti, acoperirea 4G este de 98% din suprafaţă, în timp ce în oraşele turistice Braşov şi Poiana Braşov acoperirea este de 98%, respectiv 100%. De asemenea, clienţii care nu se află în aria de acoperire 4G, pot beneficia de 4G Experience, o conexiune avansată având la bază tehnologia 3G HSDPA dual carrier, ce permite viteze de până la 43,2 Mbps, în 275 oraşe şi alte peste 5.000 de localităţi.
Telekom România este prezentă pe piaţa românească din 2014, după rebrandingul comun al Romtelecom şi Cosmote România. Telekom este un brand care aparţine Deutsche Telekom, una dintre companiile de top la nivel mondial în industria telecomunicaţiilor, cu peste 151 milioane de clienţi pentru servicii mobile, 30 milioane de linii fixe şi peste 17 milioane linii broadband (la 31 decembrie 2014).
Deutsche Telekom este prezent în peste 50 de ţări şi are circa 228.000 angajaţi la nivel mondial.