Veniturile Twitter au atins nivelul de 1 miliard de dolari în trimetrul patru al anului 2019, un record pentru companie, iar numărul utilizatorilor activi zilnic a depăşit aşteptările de pe Wall Street, dar costurile mai mari au făcut ca profitul să rateze ţinta propusă de companie, relatează site-ul Variety.
Twitter a obţinut în trimestrul patru venituri în creştere cu 11%, la 1,01 miliarde de dolari, peste aşeptările analiştilor, reflectând "progresul constant al veniturilor şi performanţele solide la nivelul tuturor zonelor geografice majore, cu o soliditate deosebită a publicităţii în Statele Unite", a anunţat compania.
Profitul net ajustat de 195,6 milioane dolari (în scădere cu 20%), respectiv de 25 de cenţi pe acţiune, este sub estimarea analiştilor, de 29 de cenţi.
Twitter a raportat pentru trimestrul patru un număr mediu al utilizatorilor activ zilnic monetizabili, în creştere cu 21% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut şi o creştere netă de 7 milioane, de la 145 de milioane în trimestrul anterior.
Analiştii anticipau că numărul utilizatorilor activi zilnic va ajunge la 147,5 milioane la sfârşitul anului 2019.
Acţiunile Twitter au urcat cu peste 8% în timpul tranzacţiilor electronice premergătoare deschiderii bursei de pe Wall Street.
Număr mediu al utilizatorilor activ zilnic monetizabili se referă la utilizatorii cărora compania le poate vinde publicitate.
Costurile Twitter au urcat în trimestrul patru cu 22%, la 854 de milioane de dolari.
Compania anticipează un impact al costurilor asupra profitului din primul trimestru. Astfel, Twitter estimează pentru primul trimestru al acestui an venituri de 825-885 de milioane de dolari şi un profit operaţional cuprins între zero şi 30 de milioane de dolari, faţă de 93,7 milioane de dolari în intervalul similar al anului trecut.
Potrivit Twitter, "siguranţa şi sănătatea" activităţii pe platforma sa continuă să fie prioritare. În trimestrul patru, eforturile companiei au avut ca rezultat un declin de 27% al raportărilor referitoare la tweet-uri care încalcă termenii şi serviciile.
Compania a interzis anul trecut publicitatea politică, în anticiparea alegerilor prezidenţşiale americane din noiembrie. Twitter a luat şi măsuri pentru "protejarea integrităţii conversaţiilor referitoare la politică". Astfel, compania a reintrodus etichetele pentru alegeri, lansate prima oară pentru alegerile de la jumătatea mandatului, care au avut loc în 2018. Aceste etichete identifică candidaţii care se califică pentru alegerile primare pentru Camera Reprezentanţilor, Senat şi autorităţile statelor federale.
Într-o scrisoare adresată acţionarilor, Twitter a subliniat atenţia care va fi acordată în continuare adăugării de conţinut video live şi la cerere, de sport, divertisment, ştiri şi politică.
Compania a extins un acord multi-anual cu NBA şi Turner Sport, pentru transmiterea în direct a cel puţin 20 de meciuri NBA şi TNT, şi un acord cu ABC şi Academia pentru Artă şi Ştiinţă Cinematografică, pentru transmiterea în direct, în exclusivitate, a ceremoniei de decernare a premiilor Oscar pe 9 februarie.