Compania franceză "Vinci", grupul franco-australian "Eiffage SA - Macquarie Infrastructure" şi societatea spaniolă "Abertis Infraestructuras" SA au cîştigat licitaţia pentru privatizarea celor trei societăţi de stat care gestionează autostrăzile din Franţa, cu o ofertă totală de 14,8 miliarde de euro. Societatea care gestionează autostrăzile din sudul Franţei ("Autoroutes du Sud de la France" - ASF) va fi preluată de grupul "Vinci", în schimbul a 9 miliarde de euro, respectiv 51 de euro pe acţiune. Societatea care se ocupă de autostrăzile din nordul şi din estul Franţei ("Sanef") va fi achiziţionată de "Albertis", iar societatea "Autoroutes Paris-Rhin-Rhone" (APRR) va fi preluată de tandemul "Eiffage-Macquarie". "Sanef" va fi preluată pentru 58 de euro pe acţiune, iar APRR - pentru 61 de euro pe acţiune. Vînzarea definitivă a participaţiilor deţinute de statul francez la aceste societăţi ar urma să intervină la începutul lui 2006, precizează autorităţile Ministerului francez de Finanţe.
Confruntat cu un nivel record al datoriei publice, guvernul de la Paris a decis să privatizeze cele trei societăţi care gestionează autostrăzile franceze, hotărîre care a provocat, însă, o serie de critici la adresa autorităţilor. Oponenţii sînt de părere că, astfel, Executivul diminuează patrimoniul de stat. Anumiţi responsabili politici au criticat guvernul pentru că a ales o soluţie financiară pe termen scurt, care va duce, în schimb, la diminuarea veniturilor bugetare, prin pierderea încasărilor taxelor pe autostrăzi. Privatizarea celor trei societăţi intervine pe fondul altor vînzări ale unor importante companii de stat din Franţa, precum "Electricité" de France (EDF) sau "Gaz de France" (GDF).
Cu aproximativ 8.000 de kilometri de autostrăzi, Franţa are una dintre cele mai extinse reţele de autostrăzi din Uniunea Europeană, depăşind cu mult ţări precum Italia, Spania sau Austria. Uniunea Europeană beneficiază în prezent de 23.500 kilometri de autostrăzi, repartizate în 16 ţări.