Vincon Vrancea estimează pentru anul acesta o cifră de afaceri de 135 milioane lei, iar pentru 2009 vizează o creştere de 20%, a declarat directorul general al companiei, Georgel Costache.
"În 2007 am avut afaceri de 112 milioane de lei, iar pentru anul acesta vizăm o creştere de 20,5%, până la 135 de milioane lei. De asemenea, până în 2009, vrem un avans al afacerilor cu 20%, datorat în principal sortimentelor noi de vin ca Levant, dar şi a produselor premium, precum Mioriţa şi Jade", a declarat Georgel Costache.
Potrivit acestuia, Vincon Vrancea va investi în 2008 circa patru milioane de euro în viticultură pentru utilaje (1 milion de euro), în modernizarea liniilor de vinificaţie, condiţionare şi îmbuteliere (1,2 milioane de euro) dar şi în clădiri şi reconversia suprafeţelor viticole.
Potrivit lui Costache, cea mai mare creştere de pe piaţa autohtonă o va avea segmentul vinurilor tinere-proaspete, în circa cinci-şase ani, dar şi segmentul premium, cu o dinamică anuală de 3-4%.
Compania deţine două combinate de condiţionare a vinului şi 16 combinate de vinificaţie, din care 15 în Vrancea.
Printre vinurile comercializate de Vincon Vrancea se numără Feteasca Regală, Muscat Ottonel, Merlot, Cabernet şi Pinot Noir.
Piaţa totală a vinului a cres-cut în ultimele 12 luni cu 17%, primii cinci producători/comercianţi de vinuri fiind Murfatlar România, Vincon Vrancea, Jidvei, Cotnari şi Tohani, care însumează împreună aproximativ 50% din totalul volumului tranzacţiilor cu vin din România, a informat la sfârşitul lunii august Patronatul Naţional al Viţei şi Vinului.
De asemenea, piaţa vinului îmbuteliat la 0,7-0,75 litri a crescut în perioada vizată cu 31%, cea mai mare pondere în acest segment fiind deţinută de vinul cu denumire de origine controlată (DOC). Piaţa vinului spumant/spumos înregistrează o tendinţă constantă de creştere anuală, raportând un plus de 7% în primul semes-tru din 2008 comparativ cu aceaşi perioadă a anului trecut.
Primii cinci producători/comercianţi de vin spumant/spumos sunt Angelli, Zarea, Bucium, Jidvei, Halewood. Creşterea consumului pieţei de vin din România se datorează în special creşterii puterii de cumpărare, dar obiceiurile de consum nu s-au modificat substanţial în ultimii ani, ponderea majoră fiind deţinută în consum de vinul alb (70%). Vinul românesc deţine 97% din total pe piaţa internă, iar 3%, vinul de origine intra şi extracomunitară.