"Agricola Ştirbey" a produs primul spumant de Drăgăşani
EMILIA OLESCU
Ziarul BURSA #Frăţia Vinului / 18 februarie 2011
Primul vin spumant din podgoria Drăgăşani va fi prezent pe piaţa noastră în circa două săptămâni, ne-a spus Raluca Bauer, reprezentantul companiei "Agricola Ştirbey", care a produs noul vin. "Prince Ştirbey" este, de asemenea, primul vin spumant din Domeniile Ştirbey şi primul vin spumant de soi pur de "Crâmpoşie", potrivit Ralucăi Bauer.
Produs într-o ediţie limitată de 5.000 de sticle, vinul va putea fi găsit la Crama "Ştirbey" din Drăgăşani sau în magazinele specializate şi în restaurante premium din toata ţara.
Urmând să fie lansat la finalul săptămânii viitoare, noul spumant va costa, în vinoteci, circa 90-100 de lei, după cum ne-a spus doamna Bauer. Spumantul este produs doar din soiul de struguri "Crâmpoşie" - recolta anului 2008. Raluca Bauer ne-a declarat că "Agricola Ştirbey" va produce în fiecare an această licoare, într-o cantitate similară cu cea din 2011 şi la o calitate ridicată.
Pentru realizarea spumantului "Prince Ştirbey", compania a investit în achiziţionarea utilajelor necesare pentru producţia unui astfel de vin, pentru stocarea şi îmbutelierea lui.
• "Prince Ştirbey" - produs prin metoda "champenoise"
Despre tehnologia de producere a noului vin spumant, Raluca Bauer a explicat: "Deja la începutul secolului al XIX-lea, experţii din Franţa şi Germania au constatat că soiul de struguri < Crâmpoşie > este unul potrivit pentru a fi vinificat ca spumant. Noi am început cu recolta din 2008, vinificând < Crâmpoşia > conform metodei tradiţionale < champenoise >: după prima fermentare, am făcut a doua fermentare în sticle de 0,75 litri, vinul maturând pe drojdie, în sticle, în jur de 18 luni. În ultimele trei luni, sticlele au fost puse în poziţie înclinată pe pupitre de remuaj, unde au fost scuturate şi rotite cu grijă, zilnic, până când toate drojdiile s-au depus în gâtul sticlelor. A urmat procedura de degorjare şi dozare, dar fără adaos de zahăr, rezultând, astfel - după închiderea sticlelor cu dopuri ciupercă - un spumant < brut nature >".
Având o cotă de piaţă redusă, vinurile produse pe domeniile "Ştirbey" se regăsesc în segmentul "premium" şi "super premium" şi sunt distribuite către restaurante, hoteluri şi magazine specializate de vinuri. Investiţia cea mai importantă din 2010 a fost o linie de îmbuteliere, prin care poate fi ridicată calitatea acestui proces.
• Zece ani de la restituirea domeniilor "Ştirbey"
În urmă cu zece ani, în ianuarie 2001, s-a încheiat procedura de res-tituire a domeniilor "Ştirbey" din Drăgăşani, prin eliberarea titlurilor de proprietate către descendenţii prinţului Barbu Ştirbey.
În februarie 2001, baroana Ileana Kripp, strănepoata prinţului Barbu Ştirbey, împreună cu soţul ei, baronul Jakob Kripp, au preluat viile şi au început să investească în renaşterea domeniului viticol "Ştirbey" din Drăgăşani.
Soţii Kripp deţin 30 de hectare de teren, crama din anii 1920, renovată în 2003, casa de locuit şi birouri.
"Murfatlar" şi-a propus o cifră de afaceri de 185 milioane lei
Sergiu Nedelea: Nuanţa vinului rosé depinde de perioada de macerare1
Festivalul Internaţional al Vinului - pentru prima dată la Cluj-Napoca