Ministrul Energiei, Virgil Popescu, afirmă că există numeroşi furnizori de energie care au emis facturi către clienţi ignorând legea care stabileşte plafonarea de preţ şi compensări pentru facturi, acesta susţinând că s-a aflat personal în situaţia de a primi o factură cu tarif necompensat şi neplafonat, potrivit News.ro. Ministrul le recomandă celor care constată că au astfel de facturi să nu le plătească şi să ceară furnizorului recalcularea, iar în caz contrar să se adreseze Autorităţii pentru Protecţia Consumatorilor.
"Furnizorii au greşit. Au greşit pentru că au emis facturi către oameni fără compensare, fără plafonare. Un mare furnizor, nu-i dau numele, până astăzi a dat drumul la facturi fără să aplice legea. Abia astăzi, probabil în urma controlului declanşat de către Autoritatea de Protecţia Consumatorului solicitat de mine săptămâna trecută pentru a verifica la absolut toţi furnizorii de energie electrică şi gaze naturale dacă aplică legea, abia în urma acestui control, care a pornit şi avansează, au început să emită facturi. Toţi au dat, să zicem aşa, în ghilimele, vina pe faptul că a trebuit să-şi adapteze programele informatice. Atât de greu să fie să-ţi adaptezi un program informatic pentru a face nişte scăderi, înmulţiri, împărţiri? Până la urmă lucrurile sunt simple", a afirmat ministrul Energiei la Realitatea Plus.
De asemenea, acesta a făcut un apel către furnizori "să-şi revină şi să dea drumul la facturile recorectate", susţinând că există încă furnizori mici, care lucrează mai ales în mediul rural, care nu aplică plafonul şi compensarea.
Ministrul le-a recomandat consumatorilor care constată că furnizorii nu au respectat legea atunci când au emis facturile să nu le plătească înainte de a regla situaţia.
"Cum să plătim o factură la un hoţ? Încercăm întâi de bună voie cu hoţul, între ghilimele, să spunem aşa. Dacă nu aplică legea, e clar că face o infracţiune, nepunerea în practică a unei legi este o infracţiune, chiar dacă legea nu are o sancţiune, există corecţii prin celelalte legi. Nu plătim, încercăm să vorbim, dacă nu, reclamaţie directă către Protecţia Consumatorului", a explicat ministrul.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 11.01.2022, 08:23)
Nu mai bine stabileau o sancțiune gen suspendarea licenței? Dacă nu stabilești o sancțiune de ce ar respecta legea?
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 11.01.2022, 10:47)
au venit facturile.. sunt aproape dublate
sunt curios sa vad cun nu vor sari preturile pe lant
s em n a t co m en tu ri cr e ti ne
3. ȘEFUL LOR : V. POPESCU !!!
(mesaj trimis de anonim în data de 11.01.2022, 16:10)
AMENDAT CU 2500 LEI : NU DISTANȚĂ ,NU SPĂLAT PE MÂINI !!!!!!!!!!!!!