Sameday România colaborează cu Vodafone România pentru continuarea direcţiei de inovare pe care compania o urmăreşte. Vodafone România este partener în furnizarea de soluţii complete de digitalizare pentru automatizarea şi îmbunătăţirea fluxurilor operaţionale, care asigură o eficienţă sporită a întregului proces, de la sortarea expediţiilor şi până la livrare. Toate soluţiile implementate sunt conectate la o platformă unică ce asigură administrarea tuturor proceselor operaţionale, conform unui comunicat remis redacţiei.
"Parteneriatul cu Vodafone România se încadrează în direcţia de digitalizare a companiei pe care am început-o de peste patru ani. Colaborarea noastră potenţează tehnologiile pe care le utilizăm pentru revoluţionarea experienţei de livrare şi ne ajută să fim mai agili într-un domeniu caracterizat de viteză. Coordonarea, eficienţa şi capacitatea de reacţie rapidă sunt elemente cheie pentru Sameday, iar digitalizarea fluxurilor răspunde nevoii noastre de armonizare a proceselor interne cu aşteptările consumatorilor. Clienţii şi destinatarii noştri îşi doresc un timp de livrare cât mai rapid şi o calitate foarte bună a serviciilor de curierat. Prin inovaţie reuşim să răspundem acestor exigenţe cu performanţe mai bune decât media pieţei şi o experienţă client îmbunătăţită", a declarat Elena Stoica, Chief Commercial Officer Sameday.
"Această colaborare este o poveste de succes, atât pentru Vodafone România, cât şi pentru Sameday. Ne bucură faptul că prin soluţiile noastre am ajutat Sameday să continue să inoveze pe piaţa serviciilor de curierat din România, să crească eficienţa operaţională prin digitalizarea şi automatizarea unor procese esenţiale, păstrând totodată nivelul de calitate aşteptat de clienţi. Dincolo de succesul acestor implementări, pentru noi este mai ales un parteneriat de succes, bazat pe încredere, colaborare şi implicare totală din partea echipelor de proiect", a spus Dinu Dragomir, Director Strategic Segment, Enterprise Business Unit, Vodafone România.
O componentă importantă în procesul de eficientizare şi digitalizare o reprezintă soluţia pentru centrul logistic Sameday din Rudeni, unde se desfăşoară mare parte din operaţiunile de descărcare, încărcare şi sortare a coletelor în vederea expedierii. Centrul logistic utilizează soluţia Vodafone integrată de echipamente rigidizate, specifice industriei de curierat şi logistică, conectate la infrastructura companiei prin reţelele Vodafone, fixă şi mobilă. Echipamentele utilizate de către angajaţi în depozite le oferă acestora viteză superioară de scanare şi mobilitate ridicată în manipularea coletelor, astfel încât, timpii de sortare a expedierilor sunt mult optimizaţi.
Pentru eficientizarea şi automatizarea procesului de livrare a comenzilor, Vodafone a implementat pentru Sameday o soluţie completă de date şi echipamente mobile - echipamente de scanare şi imprimante mobile - pentru curieri. Prin intermediul acestei soluţii, curierii pot efectua o serie de operaţiuni în timp real, eficientizând, astfel, procesul de livrare: pot schimba statusul comenzilor, pot accesa informaţii din baza de date, pot verifica coletele, pot încasa ramburs şi pot emite chitanţa în format electronic. Soluţia permite Sameday să susţină creşterea numărului de curieri, accelerând timpul de echipare a acestora, precum şi îmbunătăţirea timpilor de certificare şi implementare a soluţiilor mobile în întreaga organizaţie.
Prin intermediul platformei software integrate, Sameday are la dispoziţie informaţii despre performanţa echipamentelor, atât cele utilizate în centrul logistic, cât şi cele care echipează curierii, modalitatea de utilizare a acestora, dar şi mentenanţa lor predictivă. Din aceeaşi platformă, echipa IT poate interveni de la distanţă şi poate prelua controlul echipamentului mobil oricând este nevoie.
Nu în ultimul rând, încă de la lansarea serviciului de livrare la punct fix, in lockere, în 2019, Sameday a implementat soluţia Vodafone pentru conectarea, monitorizarea şi administrarea de la distanţă a reţelei de lockere easxybox. Reţeaua de lockere s-a extins accelerat, ajungând astăzi la aproximativ 1.750 de puncte de livrare de proximitate la nivel naţional.
Reţeaua de easybox este monitorizată şi administrată de la distanţă cu ajutorul soluţiei Vodafone, care integrează un router profesional industrial conectat în permanenţă la o reţea de date VPN. Soluţia oferă informaţii în timp real despre alimentarea compartimentelor, disponibilitatea acestora, statusul alimentărilor, ridicărilor şi retururilor, alimentarea cu energie electrică a unităţilor. Prin soluţia Vodafone, Sameday Romania are posibilitatea de a reconfigura echipamentele de la distanţă, fără a fi nevoie de intervenţie la faţa locului, iar modalitatea de conectare prin reţeaua de date Vodafone asigură flexibilitate în ceea ce priveşte amplasarea lockerelor, eliminând dependenţa de o infrastructură de comunicaţii fixe, se arată în comunicat.