Au trecut aproape patru decenii de când Volkswagen a închis o fabrică. Această opţiune este luată din nou în considerare, pe fondul scăderii masive a cererii pentru automobilele electrice.
Cotidianul britanic The Telegraph scrie că echipa de conducere de la Audi discută cu reprezentanţii guvernului belgian despre viitorul fabricii de la Bruxelles, care nu mai are alte modele planificate în afară de Q8 e-tron.
"Cheltuielile preconizate ca urmare a utilizărilor alternative sau a închiderii unei fabrici, care se aşteaptă să fie acumulate în al treilea trimestru, împreună cu alte cheltuieli neplanificate în cadrul Grupului Volkswagen, vor avea un impact semnificativ asupra rezultatului operaţional al Grupului Volkswagen în exerciţiul financiar 2024", se arată într-un comunicat al companiei preluat de Telegraph.
Valoarea cheltuielilor este estimată la 2,6 miliarde de euro şi se va reflecta în rezultatele anuale, după o serie de cheltuieli neplanificate, conform ştirii din The Telegraph, unde se arată că Volkswagen a închis ultima oară o fabrică în 1988, cea din Westmoreland în statul american Pennsylvania.
Cotidianul financiar german Handelsblatt scrie că "sunt analizate soluţii pentru această locaţie împreună cu partenerii sociali", iar compania analizează şi viabilitatea fabricilor de la Ingolstadt, Neckarsulm şi Györ.
Costurile ridicate ale fabricii de la Bruxelles în comparaţie cu alte unităţi de producţie sunt în atenţia conducerii VW de mai mulţi ani, însă problema a devenit acută în condiţiile în care "anul 2024 va fi un an slab pentru Audi şi întregul grup", după cum scrie Handelsblatt.
Cotidianul financiar german mai scrie că VW a decis să închidă şi divizia de turbine cu gaz a subsidiarei MAN, care va conduce la pierderea a până la 140 de locuri de muncă.
Compania a încercat iniţial să vândă MAN Energy Solutions, însă oferte au venit doar din China, respectiv de la CSIC Longjiang Guanghan Gas Turbine (GHGT).
Tranzacţia a fost blocată de guvernul german din considerente de securitate, în condiţiile în care GHGT produce şi cutii de viteză pentru distrugătoarele fabricate în China, iar autorităţile germane au considerat că tehnologia de la MAN poate fi utilizată în scopuri militare.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 10.07.2024, 17:27)
Povesti...Problema VW/Audi nu e masinile electrice ci LIPSA lor:-)...40% din profitul VW vine de pe piata ICE Chineza. Cu introducerea taxelor de 36% in UE pe importurile de masini din China, si amenintarile Chinezilor pentru actiuni similare, VW e Kaput. Industria auto ICE e in faza terminala, nu o mai salveaza nimeni si nimic. Dar pe unii ii intereseaza doar bonusul de anul asta si "golden parachute" de anul viitor:-). Musk v-a spus-o din 2009, ati avut timp 20 de ani sa faceti tranzitia spre electric. Acum, "scapa cine poate"...si nu vor fi multi, dar voi, continuati si tineti-o langa cu petrol "ieftin" de la mujici, SNP, Neptun Deep si alte aiureli:-)
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 10.07.2024, 22:53)
Pe electrice ai Tesla.
Electricele sunt nișă, 5-10% din piață urmare a subvențiilor efemere, iar interesul UE va fi să-l reducă. Nepoții noștri vor cumpăra ICE pentru că involuția a fost temporară.
Dă-ți cu apă rece!
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 10.07.2024, 23:33)
Germania e pe tobogan,
in cadere "libera" economic,
de pe locul 6 al competivitatii economice in lume,
a cazut pe 24 !!! ,alte comentarii sunt de prisos
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 10.07.2024, 23:43)
China e pe tobogan, crește din pix, chinezii fac fomiță, chiar și ungurii tăi.
2.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.07.2024, 01:03)
China este prima economie a lumii si cu 20 de ani mai avansata decat cea a Europei de Vest. Tu mai asteapta in foame inca 50.
2.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.07.2024, 08:46)
E locul 67, după Bulgaria, la pib per capita, iar Pib-ul e din pix, trebuie să scadă vreo 30%. Chinezii fac foamea acum.
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 11.07.2024, 01:16)
Veștile sunt din ce in ce mai îngrijorătoare:China a reușit încă intr-un doneniu sa depășească Europa si doar Tesla mai tine steagul sus din tot occidentul !Cum fac asta?Au mai mulți ingineri capabili decât occidentalii ?Au cercetare mai bună decât occidentalii?Cum au reușit asta?În ritmul asta in 2-5 ani o sa fie cei mai tari ,in toate domeniile!Ce tehnologii extraordinare mai au occidentalii care inca nu au fost intrecute de chinezi?Nu multe...
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.07.2024, 08:47)
E un domeniu irelevant.
4. Comentariu eliminat conform regulamentului
(mesaj trimis de Redacţia în data de 11.07.2024, 08:45)
...
4.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.07.2024, 08:48)
Se potrivește cu hobby-ul lui. Electricele nu vor depăși 5% parc auto nici în 2035, nu exista infrastructura.