WhatsApp încearcă o nouă formă de monetizare a serviciului, care va consta într-o serie de facilităţi ce vor fi disponibile doar celor care vor plăti un abonament lunar, informează news.ro.
În codul versiunii beta a aplicaţiei WhatsApp au fost descoperite indicii care arată că serviciul deţinut de Meta vrea să lanseze o versiune Premium, pe bază de abonament.
Prin inspectarea codului, au fost descoperite trei funcţii suplimentare ce vor fi disponibile în cadrul abonamentului, însă, nu este exclus ca şi alte opţiuni să fie adăugate înainte de lansarea oficială sau chiar după aceea.
În primul rând, plătitorii vor avea acces la un link personalizabil pentru propriul profil, link ce poate fi modificat o dată la fiecare trei luni. Acest link ar trebui să reprezinte o modalitate mai facilă de contactare a unei firme decât după numărul de telefon.
În al doilea rând, versiunea Premium va permite conectarea simultană a până la 10 dispozitive la aceeaşi cont. Limita actuală pentru toţi utilizatorii este de 4 dispozitive conectate simultan.
În fine, plătitorii vor putea să realizeze apeluri video cu până la 32 de participanţi. Se cunoştea faptul că WhatsApp testează conferinţele video criptate cu până la 32 de participanţi, însă nu se ştia că acestea vor fi disponibile doar pe bază de abonament.
Din funcţiile pe care compania a ales să le includă în abonament, se pare că WhatsApp Premium se va adresa companiilor. Acestea vor beneficia de funcţii care le vor permite să efectueze operaţiuni de comerţ prin intermediul serviciului deţinut de Meta.