• Compania se orientează tot mai mult pe transferul producţiei către ţările cu forţă de muncă ieftină
Compania americană "Whirlpool", producătoare de aparatură electrocasnică, a investit 250 de milioane de dolari anul trecut în fabricile sale din America de Nord. Totuşi, "Whirlpool" aplică un plan de reducere a cheltuielilor, transferîndu-şi producţia în exterior, unde forţa de muncă este mai ieftină. În prezent, mai bine de o treime din unităţile de producţie ale "Whirlpool" se află în afara SUA, în ţări precum Polonia sau China. Amintim că "Whirlpool" a cumpărat compania rivală "Maytag", în schimbul sumei de 1,68 miliarde de dolari, şi astfel va deveni cel mai mare producător mondial de aparatură electrocasnică.
În decembrie 2005, "Whirlpool" a anunţat că va disponibiliza 730 de salariaţi ai unei fabrici producătoare de frigidere din Fort Smith, Arkansas. Totodată, o parte din producţie va fi mutată la o unitate nouă din Ramos Arizpe, Mexic, care va avea 1.000 de angajaţi. Producţia acesteia va lua startul în luna octombrie.
În ultimul trimestru din 2005, "Whirlpool" şi-a majorat profitul cu 30%, datorită creşterii preţurilor de distribuţie, dar şi a reducerii cheltuielilor. Cîştigul net al companiei a însumat 126 milioane de dolari sau 1,83 dolari/acţiune, peste aşteptările analiştilor, care preconizau 1,70 de dolari /acţiune. În ultimul trimestru din 2004, "Whirlpool" cîştigase 97 milioane de dolari, respectiv 1,44 dolari/acţiune. Vînzările au fost de 3,95 miliarde de dolari, mai mari cu 8,9% decît în ultimul trimestru din 2004. În America de Nord, livrările societăţii au sporit cu 12%, la 2,4 miliarde de dolari. Pentru anul în curs, conducerea "Whirlpool" anticipează cîştiguri cuprinse între 7 şi 7,25 dolari /acţiune. Pe întreg anul 2005, compania a obţinut un profit pe acţiune de 6,19 dolari.
Vînzările "Whirlpool" au cres-cut în medie cu 9% în ultimii trei ani, iar cele ale "Maytag" - în medie cu 4,3%.