Compania americană "Whirlpool" Corp., cel mai mare producător mondial de aparatură electrocasnică, raportează o scădere inferioară aşteptărilor privind profitul său din primele trei luni din 2007. Scăderea a fost mai mică decât aşteptările datorită creşterii cu 15% a vânzărilor companiei în Europa, unde a lansat noi produse.
Câştigul net al companiei s-a diminuat cu 1%, la 117 milioane de dolari sau 1,46 dolari/acţiune în primul trimestru din 2007, de la 118 milioane de dolari, respectiv 1,70 dolari/titlu în aceeaşi perioadă din 2006. Profitul companiei a fost afectat de costurile materiilor prime şi de cheltuielile aferente integrării companiei "Maytag", pe care a cumpărat-o anul trecut, în schimbul sumei de 1,68 miliarde de dolari. Totuşi, "Whirlpool" şi-a redus costurile operaţionale prin vânzarea unor fabrici ale "Maytag" şi prin disponibilizarea a 1.200 de angajaţi.
Vânzările "Whirlpool" au crescut cu 24%, la 4,39 miliarde de dolari. Analiştii aşteptau un profit de 1,13 dolari/acţiune, la vânzări de 4,35 miliarde de dolari. Dacă nu sunt luate în calcul veniturile "Maytag", vânzările societăţii americane au crescut cu 2%.