Tot mai mulţi freelanceri şi mici antreprenori din ţară au investit, în acest an, în completarea serviciilor de contabilitate cu soft-uri integrate de management financiar, destinate microîntreprinderilor, punctează Wizrom Software, unul dintre cei mai mari dezvoltatori de soluţii IT pentru afaceri din România într-un comunicat de presă remis redacţiei. Dezvoltatorul susţine că accelerarea digitalizării din ultimul an şi nevoia de a avea acces în timp real la date financiare actualizate, nu doar un sigur raport contabil lunar, a determinat micii întreprinzători locali să caute asemenea servicii complete.
În noul context sanitar şi economic, companiile de mici dimensiuni au început să resimtă tot mai acut nevoia unor instrumente financiare moderne, digitale şi accesibile în administrarea afacerilor. Iar ultimele luni ale acestui an au determinat întreprinzătorii să adopte servicii de contabilitate şi IT potrivite micilor afaceri, notează sursa citată.
"Antreprenorii au, astăzi, nevoie de mai multă vizibilitate asupra situaţiei financiare a firmelor ca niciodată. Trăim timpuri în care tehnologia ne permite să realizăm foarte multe lucruri din doar cateva click-uri, iar administrarea unui business, fie şi de mici dimensiuni, poate fi mai uşoară cu ajutorul soluţiilor dedicate lor. Pe lângă asistenţa unui expert contabil, proprietarii firmelor au nevoie să acceseze rapoarte şi evidenţe financiare, în special în momentele în care sunt necesare decizii de business şi nu doar după centralizarea documentelor, efectuată în mod tradiţional de contabil, la finalul lunii. De aici şi nevoia tot mai mare a unor asemenea platforme", precizează Adrian Bodomoiu, Director General în cadrul Wizrom Software.
Conform comunicatului, în 2019, potrivit datelor Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, în România erau înregistrate peste 670.000 de microîntreprinderi, aproape 92% din totalul companiilor din România. De altfel, ponderea microîntreprinderilor în economia românească nu este deloc una neglijabilă. Conform datelor statistice, 43 miliarde de euro a fost cifra de afaceri totală a microîntreprinderilor din România, în 2019 - aproximativ 12% din cifra de afaceri totală a companiilor din România. Profitul acestora ajungea la 9 miliarde de euro, în 2019, iar locurile de muncă create depăşeau 884.000.
Cine sunt antreprenorii care folosesc softuri de contabilitate şi management financiar
Observând această nevoie pe piaţa din România, la începutul acestui an, Wizrom a lansat MyWiz, un serviciu online automatizat de contabilitate şi management al afacerii, asistat de o platformă automatizată şi de experţi contabili, destinat companiilor mici şi foarte mici (microîntreprinderi). Dezvoltarea platformei digitale, a cărei investiţie a depăşit până acum 500.000 euro, a început în 2018 şi prima versiune a fost finalizată în cea de-a doua jumătate a anului 2020, fiind disponibilă pentru clienţi şi comunicată în februarie 2021. La aproape jumătate de an de la lansarea softului şi utilizarea lui de freelanceri din industria IT&C, dar şi de antreprenori cu business-uri în domeniul serviciilor, al comerţului online, în mici ateliere de producţie sau retail, reprezentanţii Wizrom susţin că feedback-ul primit din partea utilizatorilor este unul foarte bun, lucru care îi determină să aibă în vedere investiţii noi privind şi alte automatizări şi customizări ale platformei MyWiz, care să ajute clienţii, în funcţie de domeniul în care activează.
Printre principalele beneficii enumerate de antreprenori în utilizarea serviciului digital de management al afacerii, operat în întregime în cloud şi disponibil online de pe orice dispozitiv, în condiţii maxime de securitate şi de protecţie a datelor, se numără faptul că aceştia nu mai sunt nevoiţi să meargă lunar la contabil cu documentele necesare, obţinerea unei mai bune vizibilităţi asupra afacerii, sfaturile şi recomandările furnizate de către experţii contabili ai platformei, precum şi costurile accesibile privind utilizarea soluţiei (serviciul funcţionează pe baza unui abonament lunar, în funcţie de mărimea business-ului, fără costuri de implementare).
"Aceste servicii vizează firmele mici şi mijlocii, care nu au un contabil in-house, dar care îşi doresc mai mult decât emiterea, înregistrarea şi administrarea facturilor, care caută să aibă vizibilitate asupra afacerilor şi, din ceea ce am observat, aceste afaceri sunt unele mobile, mereu în mişcare, ei intră în contact cu mulţi clienţi sau furnizori, motiv pentru care au nevoie, în permanenţă şi în timp real, de informaţiile furnizate de asemenea soluţii IT", explică Adrian Bodomoiu.
MyWiz oferă, pe lângă serviciul de contabilitate, o combinaţie unică de instrumente de administrare financiară a unei afaceri, de la emitere de facturi şi alte documente, evidenţa vânzărilor şi cheltuielilor, situaţia gestiunii, până la rapoarte financiare în timp real, declaraţii şi alte documente necesare conform legii. Avantajul principal al serviciului constă în accesul 24/7 la situaţia financiară a firmei, fără a mai fi nevoie ca antreprenorii să aştepte încheierea lunii pentru a avea raportul complet furnizat de contabil sau să fie nevoiţi să aloce timp pentru o evidenţă paralelă in Excel. Totodată, întreprinzătorii au la dispoziţie permanent un expert contabil dedicat care-i poate asista în soluţionarea oricărei situaţii întâmpinate în activitatea de zi cu zi. De asemenea, soluţia are funcţii de task management şi de comunicare cu contabilul direct din platformă, care facilitează accesul rapid la expertiza şi suportul acestuia.