Wizz Air, compania aeriană din Europa şi sustenabilă din punct de vedere ecologic pe plan global, anunţă astăzi o investiţie de 5 milioane de lire sterline într-o companie de biocombustibili, Firefly, potrivit unui comunicat remis astăzi redacţiei.
Aceasta este prima investiţie de capital a Wizz Air în cercetarea şi dezvoltarea din domeniul combustibilului sustenabil pentru aviaţie (SAF). Parteneriatul cu Firefly va permite companiei aeriene să furnizeze SAF operaţiunilor sale din Marea Britanie începând cu 2028, cu până la 525.000 de tone pe parcursul a 15 ani. Acordul are potenţialul de a economisi echivalentul a 1,5 milioane de tone de CO2.
Firefly este specializată într-un proces care transformă nămolul de epurare, un produs rezidual cu valoare redusă disponibil în cantităţi mari, în combustibil sustenabil (SAF). Peste 57 de milioane de tone de nămol de epurare sunt produse în Regatul Unit în fiecare an, cu potenţialul de a produce 250.000 de tone de combustibil sustenabil SAF.
Combustibilul sustenabil de la Firefly, care va fi certificat independent conform standardului principal de sustenabilitate RSB, se estimează că va oferi o reducere cu 90% a emisiilor de gaze cu efect de seră, în comparaţie cu combustibilul fosil pentru aeronave, într-un ciclu de viaţă . Firefly îşi propune să pună în funcţiune prima sa fabrică în următorii 5 ani.
Acordul cu Firefly şi investiţia în noua tehnologie SAF reprezintă cea mai recentă etapă în strategia mai largă de sustenabilitate a Wizz Air, printre care se numără şi obiectivul planului său ambiţios de reînnoire a flotei, al operaţiunilor cu costuri reduse deja eficiente, operate cu aeronave de ultimă generaţie, şi o densitate mare a scaunelor şi factori de încărcare ridicaţi. Acest lucru va consolida şi mai mult poziţia Wizz Air ca lider al industriei în domeniul sustenabilităţii şi va determina angajamentul său de a reduce emisiile de carbon per pasager-kilometru cu 25% până în 2030.
În 2022, Wizz Air a atins cea mai scăzută intensitate anuală a carbonului, care s-a ridicat la 55,2 grame per pasager-kilometru, reprezentând o reducere cu 15% de la un an la altul. Pentru a realiza acest lucru, compania aeriană a investit masiv în flota sa, adăugând noi aeronave şi înlocuindu-le pe cele mai vechi cu Airbus A321neo. Aeronava Airbus A321neo încorporează cea mai recentă tehnologie, oferind beneficii semnificative de mediu şi poate zbura în prezent cu un amestec cu până la 50% combustibil sustenabil (SAF). Ponderea noii aeronave din familia Airbus A320 cu tehnologie "neo" a depăşit deja 50% din flota Wizz Air. Pe lângă programul său ambiţios de reînnoire a flotei, Wizz Air lucrează constant la iniţiative de eficientizare a consumului de combustibil şi îmbunătăţeşte analiza datelor relevante.
Michael Berlouis, Head of Strategic Projects în cadrul Wizz Air, a spus: "Pe lângă reînnoirea flotei şi eficienţa operaţională, combustibilul sustenabil SAF este crucial pentru reducerea emisiilor de carbon din aviaţie. Cu toate acestea, disponibilitatea materiei prime rămâne provocarea principală pentru industrie. Investiţia noastră în Firefly şi în tehnologia sa SAF pentru nămolurile de epurare este un pas major pentru Wizz Air în asigurarea capacităţii pe termen lung de a oferi clienţilor săi tarife reduse, într-un mod din ce în ce mai sustenabil din punct de vedere ecologic. Din 2028, ne propunem să achiziţionăm 525.000 de tone de SAF de la Firefly pe o perioadă de 15 ani. Acest lucru are potenţialul de a reduce emisiile noastre cu echivalentul a 100.000 de tone de CO2 pe an, ceea ce este egal cu emisiile a peste 12.000 de zboruri dus-întors Wizz Air între Londra şi Budapesta."
James Hygate, CEO-ul Firefly Green Fuels, a spus: "Suntem încântaţi să stabilim un parteneriat cu Wizz Air. Investiţia va accelera comercializarea procesului nostru inovativ Firefly, acordul obligatoriu de preluare economisind 1,5 milioane de tone de emisii de carbon. Firefly va facilita încă un pas înspre schimbarea viitorului călătoriilor aeriene. Materia primă, nămolul de epurare, este disponibilă în cantităţi mari la nivel global, iar cu ajutorul Firefly îl putem folosi într-un mod cu adevărat benefic, reducând utilizarea combustibililor fosili în zonele în care decarbonizarea este cea mai dificilă."