• Piaţa de call center din România este estimată la 70 de milioane de euro
XL World companie britanică specializată în servicii de outsourcing şi call center, îşi propune să devină unul dintre principalii furnizori de servicii de call center şi outsourcing pe piaţa românească. Până în prezent, XL World a deschis trei centre de servicii în Iaşi, Bacău şi Oradea, care oferă suport companiilor multinaţionale şi are în total aproximativ 1000 de angajaţi. Cifra de afaceri pentru 2006 a fost de 3,7 milioane de euro, iar estimările pentru 2007 arată o creştere de peste 60%, ajungând la aproximativ 6 milioane de euro.
Roberto Montandon, Director de Dezvoltare XL World, a declarat: "România este o piaţă foarte atractivă pentru investiţii de tip call center, datorită abilităţilor multilingvistice ale capitalului uman, cât şi proximităţii faţă de pieţele occidentale, ceea ce nu se întâmplă în alte locaţii off-shore cum ar fi India sau Filipine. Aproximativ 30% din piaţa de call center din Europa Centrală si de Est este acoperită de serviciile din România".
Pentru piaţa românească, XL World vizează companiile multinaţionale din domeniul telecomunicaţiilor, financiar-bancar, media şi al divertismentului, propunandu-şi să investească pe piata romanească aproximativ 1 milion de euro.
Compania are în vedere contractarea unui număr de 2-3 proiecte pe termen lung si 5 proiecte pilot. În acest sens, este prevăzută şi deschiderea unui birou de lucru în Bucureşti, precum şi extinderea infrastructurii deja existente.
Principalele domenii de expertiză ale XL World sunt serviciile contact centre în limbi străine (telemarketing, cercetări de piaţă, serviciu clienţi) şi servicii BPO (back office, servicii IT). Serviciul este oferit în 14 limbi diferite.
Piaţa de call center din România este estimată la 70 de milioane de euro, din care aproximativ jumătate provin din outsourcing. În următorii 10 ani, piaţa de call center şi de externalizare a proceselor de business (BPO) va ajunge la aproximativ 350-500 de milioane de euro.