XTB, fintech global listat pe bursa de la Varşovia şi cu operaţiuni în România din anul 2008, a raportat o creştere anuală record a numărului de clienţi activi în trimestrul al treilea al acestui an, de 47,1%, se arată într-un comunicat al XTB, remis redacţiei. Astfel, la nivel global, numărul clienţilor noi a crescut cu 50,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la un profit net consolidat de 26,9 milioane de euro, potrivit sursei menţionate. Într-un context cu volatilitate scăzută pe pieţele financiare şi de mărfuri, activităţile de marketing au generat un avans semnificativ al activităţii de tranzacţionare, cu un volum pe instrumente CFD cu peste 26% mai mare decât în perioada similară a anului trecut, arată datele comunicatului.
În perioada iulie-septembrie 2023, grupul XTB a generat un profit net de 26,9 milioane de euro, faţă de 49,4 milioane de euro în perioada similară din anul anterior (scădere de 45,6%), transmite compania. După cele nouă luni din 2023, profitul net consolidat a atins 118,4 milioane de euro, comparativ cu 152,7 milioane de euro în perioada similară din anul precedent (scădere cu 22,4%). Totodată, costurile operaţionale au fost de 36,6 milioane de euro în intervalul analizat, faţă de 27,7 milioane de euro în aceeaşi perioadă din 2022, conform sursei citate.
trimestrul al treilea din 2023, XTB a dobândit 67,5 mii de clienţi noi la nivel global, iar de la începutul anului numărul acestora a ajuns la 235 de mii (faţă de 44,8 mii în trimestrul al treilea din 2022 şi 145,8 mii după primele nouă luni din 2022), informează compania. Numărul de clienţi activi este în evoluţie semnificativă, iar în trimestrul al treilea al acestui an a atins un maxim istoric: 223,1 mii (+47,1% a/a), conform sursei.
Creşterea activităţii de tranzacţionare din partea clienţilor XTB se reflectă în numărul de contracte CFD încheiate în loturi, se arată în comunicat. Astfel, în trimestrul al treilea al acestui an, tranzacţionarea cu instrumente financiare derivate a însumat 2,01 milioane de loturi, la nivel internaţional, în creştere faţă de 1,59 milioane de loturi cât a fost în anul anterior. Rentabilitatea per lot a scăzut la 30 de euro, faţă de 51 euro în perioada similară a anului trecut, potrivit sursei precizate.
• Structura veniturilor pe clase de instrumente
Analizând veniturile grupului XTB din perspectiva claselor de instrumente responsabile de crearea acestora, CFD-urile cu suport pe mărfuri au preluat conducerea în trimestrul al treilea al anului 2023, transmite compania. Ponderea acestora în structura veniturilor pe instrumente financiare a ajuns la 47,7%. Aceasta este o consecinţă a rentabilităţii ridicate a instrumentelor CFD cu suport pe petrol, aur şi grâu, menţionează sursa citată.
Pe locul al doilea, din perspectiva profitabilităţii activelor, au fost instrumentele CFD cu suport pe indici. Ponderea lor în structura veniturilor grupului XTB a fost de 25,4%, iar indicii bursieri din SUA au dominat în această categorie, liderii fiind US100 şi US500, relatează compania.
CFD-urile cu suport pe perechi valutare au reprezentat 22,2% din veniturile totale în trimestrul al treilea din 2023, precizează sursa. Cele mai profitabile instrumente financiare din această clasă au fost cele cu suport pe EURUSD, USDJPY şi GBPUSD, arată datele comunicatului.
Costurile operaţionale în perioada analizată au crescut la 36,6 milioane de euro, cu 8,9 milioane de euro mai mari decât în perioada corespunzătoare a anului precedent (27,7 milioane de euro), conform sursei menţionate. Cele mai importante modificări (creştere cu 3,9 milioane de euro) s-au înregistrat la costurile salariale şi beneficiile angajaţilor, rezultate din dezvoltarea dinamică a companiei şi creşterea numărului de angajaţi, transmite compania. Costurile de marketing au crescut cu 2,8 milioane de euro, în principal ca urmare a cheltuielilor mai mari pentru campaniile de marketing online, informează XTB.
• Lansări de produse noi şi o serie de produse puternice
În trimestrul al treilea din 2023, XTB a continuat să lucreze la extinderea ofertei de produse şi a lansat un produs bazat pe ETF-uri, pentru investiţii pasive pe termen lung - Planurile de Investiţii, afirmă compania. În septembrie, Planurile de Investiţii au fost lansate în România, iar în săptămânile următoare produsul a fost pus şi la dispoziţia investitorilor din alte pieţe europene, printre care Slovacia, Cehia, Portugalia, Italia, Germania şi Spania, conform sursei citate. Pentru promovarea ideii de investiţie pasivă, XTB a fost distins de comunitatea investitorilor din Polonia cu premiul "Passive Revolutionary", arată datele comunicatului.
Potrivit sursei menţionate, "XTB este un loc în care toţi investitorii sunt bineveniţi, indiferent de experienţa investiţională sau apetitul lor pentru risc. Pentru că ne străduim să le îndeplinim aşteptările, depunem eforturi pentru a ne îmbunătăţi platforma de investiţii în privinţa ofertei de produse şi a experienţei clienţilor. În luna septembrie, am lansat Planurile de investiţii, iar în săptămânile următoare vom adăuga şi mai multe funcţionalităţi la acest nou produs. Sunt convins că, datorită extinderii ofertei XTB, ne vom consolida avantajul competitiv pe pieţele cheie", a declarat Omar Arnaout, Chief Executive Officer XTB, se mai arată în comunicat.