Compania Zebrapay, dezvoltator al soluţiilor SelfPay şi al celei mai mari reţele de Staţii de Plată de tip self-service din România, raportează la jumătatea anului un număr de tranzacţii cu 20% mai mare faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la un volum al plăţilor cu 27% mai mare, arat[ un comunicat de presă transmis astăzi redacţiei.
Conform sursei citate, în primul semestru din 2022, veniturile SelfPay au crescut cu circa 18%, ca urmare a strategiei de diversificare şi dezvoltare a portofoliului de servicii oferite utilizatorilor Staţiilor de Plată, nu mai puţin de 220 de servicii fiind astăzi accesibile prin acestea. Pe de altă parte, avansul veniturilor companiei se datorează şi extinderii reţelei naţionale de Staţii de Plată, numărul acestora crescând până la 7.700 la finalul primului semestru din 2022 (o creştere cu 22% faţă de sfârşitul anului trecut).
Astfel, SelfPay este în prezent lider de piaţă după numărul total de terminale self-service, cu o cotă de aproximativ 70%. În luna septembrie a acestui an, reţeaua a ajuns deja la un număr de 8.200 de Staţii de Plată.
Dezvoltarea şi consolidarea la nivel local sunt completate de lansarea pe pieţe din afara ţării: astfel, în luna iunie Staţiile de Plată SelfPay şi-au făcut intrarea pe piaţa din Irlanda, unde reţeaua numără deja 65 de unităţi şi continuă creşterea, în perioada următoare compania urmând a-şi lansa operaţiunile în Franţa, Italia şi Spania, precum şi în alte ţări din regiune.
Primul trimestru al acestui an marchează şi lansarea aplicaţiei mobile SelfPay Now în România, care oferă funcţionalitatea Cash Deposit, unică în Europa, prin care utilizatorii pot alimenta cu numerar cardurile bancare în timp real, fără a mai fi necesar să se deplaseze până la bancă. La 6 luni de la lansare, peste 50.000 de conturi au fost create de utilizatorii aplicaţiei, în luna septembrie SelfPay Now ajungând să deţină peste 1% din piaţă ca număr de tranzacţii de depunere de numerar pe card, conform cifrelor Băncii Naţionale a României, precizează sursa citată.
Pentru finanţarea acestor proiecte, anul trecut compania a emis obligaţiuni în valoare de 3 milioane de euro şi a accesat un credit de investiţii în valoare de 1,2 milioane de euro, în 2022 fiind contractate credite de investiţii în valoare de 4 milioane de euro. Investiţiile masive din primul semestru din 2022 au fost direcţionate mai ales în extinderea reţelei de Staţii de Plată şi către dezvoltarea platformei software proprii şi a aplicaţiei mobile.
"Anul 2022 aduce rezultate pozitive, peste prognozele din planul de afaceri al companiei şi în linie cu evoluţia din ultimii ani. Primele 6 luni ale anului au fost caracterizate, în principal, de eforturile companiei de creştere şi eficientizare a reţelei naţionale de Staţii de Plată şi de implementarea de noi servicii cu valoare adăugată pentru clienţii noştri. Rezultatele de până acum, precum şi evoluţia proiectelor în desfăşurare ne dau certitudinea că anul 2022 ne va arăta o creştere a businessului reflectată şi în rezultatele financiare", spune Adrian Badea, CEO Zebrapay.