ZEN.COM Noile reglementări ale UE privind comerţul electronic pot aduce avantaje antreprenorilor români

S.B.
Companii / 31 mai 2021

Noile reglementări ale UE privind comerţul electronic pot aduce avantaje antreprenorilor români

. Scopul urmărit prin noile reglementări este modernizarea comerţului electronic destinat direct consumatorilor prin depăşirea barierelor privind comerţul online transfrontalier şi crearea unui mediu competitiv mai echitabil şi echilibrat între companiile din blocul comunitar şi cele din afara UE. În prezent, românii care care cumpără online din afara UE bunuri cu valoarea declarată de până la 10 euro nu plătesc TVA pentru achiziţie. Pentru bunurile cu valoare declarată între 10 şi 150 de euro, cumpărătorii nu plătesc taxe vamale, dar plătesc TVA . Actuala reglementare a comerţului online transfrontalier ar fi condus la o pierdere semnificativă a veniturilor şi un impact sever asupra bugetelor UE şi ale statelor sale membre, oferind comercianţilor din afara UE un avantaj competitiv neloial.

Românii şi cumpărăturile electronice transfrontaliere

Anul trecut, România a devenit liderul UE în ceea ce priveşte ritmul de creştere al comerţului electronic , deşi doar 45% dintre utilizatorii români de internet au cumpărat online. Piaţa comerţului electronic a atins 5,6 miliarde EUR şi a marcat o creştere anuală de 30%. Cu toate acestea, deşi majoritatea românilor preferă să comande de la magazinele electronice interne, mulţi sunt atraşi de platformele transfrontaliere, datorită preţurilor mici şi a ofertelor bune. Potrivit unui studiu realizat de iSense Solutions pentru GPeC, o treime dintre români preferă să facă cumpărături online din magazinele din China (27%), statele membre ale UE (23%) şi SUA (4%) . Mai mult, AliExpress ocupă locul al doilea în topul platformelor externe preferate de români, chiar înaintea Amazon . Deşi preţurile sunt, în prezent, de multe ori mai competitive pe astfel de platforme, noile reglementări TVA ar putea adăuga mult la costul iniţial, făcând astfel cumpărăturile transfrontaliere mai puţin profitabile pentru cumpărători, dar ar aduce avantaje magazinelor online locale care ar putea completa cu succes nişa.

"Taxarea achiziţiilor din Orientul Îndepărtat poate fi o oportunitate excelentă pentru comercianţii cu amănuntul români care încearcă să ajungă la clienţi online. Deşi le va fi mai uşor să concureze la preţ, nu trebuie uitat că, în general, cumpărătorii ţin cont şi de alte elemente înainte de a face o achiziţie pe internet. A apărut un nou tip de consumatori - Cuceritorii Comod (Lazy Conquerors) - pentru care cumpărăturile nu se limitează doar la apăsarea butonului "cumpără", ci întregul proces este important, fiind analizat şi luat în calcul. Pentru ei, această experienţă se extinde şi la alte aspecte, precum programe atractive de loialitate sau o garanţie extinsă", explică Dawid Ro¿ek, CEO al ZEN.com, o companie europeană de fintech care oferă un gateway de plată, precum şi un card Mastercard şi o aplicaţie destinate atât utilizatorilor persoane fizice, cât şi întreprinderilor.

Clienţii au aşteptări mai mari

Aşteptările clienţilor au crescut odată cu piaţa comerţului electronic. De exemplu, majoritatea consumatorilor europeni consideră că timpul maxim de livrare ar trebui să fie de aproximativ trei zile , atunci când cumpără un produs online. Pe de altă parte, popularitatea pieţelor din Asia de Est, deşi au termene de livrare lungi, arată că românii sunt capabili să îşi reducă unele cerinţe dacă primesc în schimb ceva "suplimentar" - indiferent dacă va fi un preţ scăzut sau posibilitatea de a recupera o parte din suma plătită sub formă de cashback.

Prin urmare, vânzătorii online români pot concura nu numai prin preţul sau timpul de livrare incomparabil mai rapid decât al omologilor lor asiatici, ci şi prin o ofertă interesantă legată de achiziţiile din magazinul lor. Acestea ar putea fi calea către a prelua clienţii de la giganţii din Orientul Îndepărtat.

"Consumatorul electronic de astăzi este o persoană conştientă, inteligentă, care ştie să compare preţurile şi avantajele de care s-ar bucura, fără a se opri doar la cea mai rentabilă ofertă", spune Dawid Ro¿ek. "Un client care comanda până acum din China, într-un magazin electronic românesc nu va avea nevoie doar de o ofertă la fel de atractivă, ci şi de un serviciu eficient. Comerţul electronic românesc poate deveni la fel de atractiv ca cel asiatic. În mare măsură, acest lucru poate depinde şi de deschiderea faţă de noi soluţii de plată", a adăugat Dawid Ro¿ek.

Cumpărături mai ieftine, dar mai bune - nişa poate fi acoperită

"Creşterea atractivităţii ofertei unui magazin electronic, într-un moment în care alte afaceri electronice româneşti vor lupta pentru a ocupa o nişă acoperită acum de pieţele din Orientul Îndepărtat, este o investiţie care merită atenţie. După perioada de aur a cumpărăturilor ieftine din China, atragerea atenţiei clientului va consta în a-i arăta nivelul general de profitabilitate al achiziţiei într-un anumit magazin electronic comparativ cu alte oferte. În condiţiile concurenţei - în primul rând în ceea ce priveşte preţurile - va fi crucial pentru mulţi să maximizeze sau cel puţin să menţină experienţa consumatorului la un nivel bun", prezice Dawid Ro¿ek.

Un abonament lunar la un preţ scăzut sau retrageri imediate în contul bancar al vânzătorului sunt doar câteva dintre modalităţile de a menţine echilibrul dintre atractivitatea pentru client şi profiturile pentru magazinul electronic. Fintech-ul european ZEN.com oferă un astfel de abonament. Datorită pachetelor dedicate, soluţiile inovatoare ale acestui jucător fintech, prezent deja pe 31 de pieţe europene, se dovedesc a fi profitabile şi eficiente în întreprinderile mici şi mijlocii.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb