Românii fac peste 32 milioane de vizite la mall în fiecare lună, potrivit celor mai recente date colectate de Brand Management. Dintre acestea, aproape 30% sunt în Bucureşti, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit comunicatului, Georgian Drăghici, Director Comercial Brand Management, afirmă că: "Mersul la mall este un comportament social la noi în ţară. După perioada pandemiei, oamenii au revenit în centrele comerciale avizi în primul rând de socializare. Cifrele se compară acum cu cele din 2019, ceea ce nu poate decât să ne bucure. Deşi este posibil ca valoarea bonului să stagneze anul acesta, din cauza inflaţiei, numărul vizitelor în centrele comerciale va rămâne constant sau îşi va păstra tendinţa de creştere".
În anii 1980, la nivel global, oamenii îşi făceau cumpărăturile la mall în proporţie de peste 50%. Cu trecerea anilor, centrele comerciale au devenit un simbol al consumerismului, principalele locuri din care comunităţile urbane se aprovizionau, adaugă sursa. În 2020, odată cu pandemia, consumatorii au învăţat să se adapteze la shopping-ul online şi chiar să grăbească procesul deja început al digitalizării. S-a crezut, pentru un moment, că epoca mall-urilor a apus, dar nu este aşa. Studiile arată că centrele comerciale moderne s-au adaptat noilor nevoi ale consumatorilor.
"Mall-urile se transformă în centre de lifestyle, spaţii care oferă nu doar magazine ci şi experienţe şi distracţie. Cu scopul de a atrage branduri nativ digitale, centrele comerciale vor deveni la rândul lor puncte de destinaţie în traseul consumatorului, pentru o abordare cât mai holistică. În plus, îmbrăţişează era digitală, completând oferta clasică de retaileri cu branduri noi, tinere, cu aer jucăuş şi noi metode de shopping avangardist", explică Georgian Drăghici.
Cele mai multe vizite, atât la nivel naţional, cât şi în capitală, sunt făcute de către femei, care merg la mall în procent de 57%, spre deosebire de bărbaţi, care vizitează centrele comerciale în procent de numai 43%, se mai precizează în sursă.
Dintre aceştia, cel mai activ segment de vârstă este generaţia Millennials (cei născuţi între 1981-1996). Consumatorii cu vârsta cuprinsă între 26 şi 45 de ani reprezintă 53% din totalul de vizite, în timp ce Generaţiile Z (18-25 ani) şi X (45-55 de ani) constituie fiecare câte 23%.
"Noile tendinţe care se anunţă în străinătate includ servicii de pick-up pentru comenzile online, shopping cu programare, formate noi de magazine precum pop-up shops, micro-magazine, shopping experienţial şi abordări cât mai personalizate. Şi în România se adaptează mall-urile la nevoile consumatorilor.
În ultimii ani s-au lansat tot mai multe magazine de prezentare pentru produse care se comercializează preponderent online (emag.ro, epantofi.ro, Notino.ro) dar şi, surprinzător, showroom-uri auto (Mooncity E-Mobility Lounge, Tiriac Auto, Porsche România). În acelaşi timp, brandurile înţeleg valoarea unei campanii digitale alăturate uneia offline, cu afişaje poziţionate strategic în calea cumpărătorului, chiar înainte de momentul achiziţiei", arată Georgian Drăghici.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 06.03.2023, 13:55)
Romanii sunt plin de bani inca,
sa investim mult mai mult in inarmare si razboi,
slava ukri
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 06.03.2023, 16:21)
Slava RuSSia!
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 06.03.2023, 22:16)
Coada sus si paduchi din plin
In rest, las' sa zica despre noi/ei ca sunt/em bogati. Macar cu atat sa ne alegem...