Linia de cale ferată Gara de Nord - Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti se va închide temporar, în perioada 25 ianuarie - 2 februarie, câte şase ore zilnic, pentru executarea de către antreprenor a lucrărilor de sudură a şinelor şi aparatelor de cale, conform proceselor tehnologice prevăzute în proiectul de realizare a investiţiei, arată Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA într-un comunicat de presă.
Lucrările vor avea loc în intervalul orar 8:40 - 14:30, iar în perioada desfăşurării lor vor fi scoase din circulaţie 18 trenuri.
"Lucrările de sudură a şinelor şi a aparatelor de cale se execută după darea în exploatare a liniei şi scurgerea tonajului de stabilizare a prismei de balast, cu închiderea liniei respective, procesul tehnologic necesitând un interval prestabilit pentru atingerea parametrilor tehnici de calitate a sudurilor. Este important de menţionat faptul că acest tip de lucrări se execută la orice investiţie care presupune înlocuirea suprastructurii căii. Fiind astfel îndeplinite condiţiile tehnice de realizare a căii fără joante (CFJ) pe relaţia Bucureşti Nord - Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, prin atingerea tonajului de stabilizare şi, de asemenea, fiind anunţate şi temperaturi pozitive în perioada următoare, constructorul a solicitat închiderea temporară a circulaţiei pentru desfăşurarea acestor lucrări de sudură a şinelor şi aparatelor de cale, prevăzute în procesele tehnologice ale proiectul de realizare a investiţiei şi consemnate în documentele de recepţie", se menţionează în comunicatul citat.
CFR SA menţionează că, în perioada desfăşurării lucrărilor (25 ianuarie - 8 februarie 2021), s-a solicitat operatorilor de transport feroviar de călători anularea a 18 trenuri dintre cele 72 prevăzute în orarul zilnic de circulaţie pe relaţia Bucureşti Nord - Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti T1. Celelalte garnituri vor respecta programul de circulaţie stabilit în intervalul orar 14:30 - 8:40, pe această rută.
Trenurile anulate în intervalul în care se vor efectua lucrările programate aparţin tuturor celor trei operatori, astfel: CFR Călători - patru trenuri Regio Călători - opt trenuri şi Transferoviar Călători - şase trenuri.
În ceea ce priveşte operatorul de transport feroviar Transferoviar Călători, CFR SA precizează că acesta a solicitat, din proprie iniţiativă, anularea a încă patru trenuri care nu circulau în intervalul orar necesar desfăşurării lucrărilor de sudură a şinelor şi aparatelor de cale.
Reprezentanţii companiei arată că lucrările aferente obiectivului de investiţii "Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord - Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti - Faza I: Racord CF la terminalul T1, Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti" au fost executate în conformitate cu prevederile legale în vigoare şi cu cerinţele contractuale, fiind recepţionate în data de 3 decembrie 2020.
CFR SA a derulat două mari proiecte feroviare pentru asigurarea legăturii directe între Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă. Primul a vizat dublarea liniei de cale ferată Mogoşoaia - Baloteşti şi a avut valoarea de 50,5 milioane lei, fiind finanţat de la bugetul de stat, iar al doilea contract a avut ca obiect construcţia liniei noi pentru Racord CF (din zona Odăile) la Terminalul T1 al Aeroportului Otopeni. Valoarea acestuia din urmă s-a ridicat la 412,72 milioane de lei, iar finanţarea a provenit din fonduri europene şi de la bugetul de stat.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 22.01.2021, 05:34)
daca asta este solutie eu sunt popa
si chiar nu sunt!