Numărul internauţilor (utilizatorilor de Internet) din întreaga lume ar trebui să crească de la 1,5 miliarde în 2008 la 2,2 miliarde în 2013, dintre care 43% ar urma să fie în Asia şi 17% în China, potrivit unui studiu al firmei de consultanţă Forrester publicat marţi, informează AFP.
"În pofida încetinirii economice globale, un număr crescut de consumatori se îndreaptă în fiecare an spre Internet", a subliniat analistul Zia Daniell Wigder, care prognozează o creştere de 45 de procente a numărului de internauţi în perioada 2008-2013, de la 1,5 până la 2,2 miliarde.
Din punct de vedere geografic, ponderea Asiei va creşte de la 38 la 43%, în timp ce America de Nord nu va mai reprezenta decât 13% din populaţia de internauţi, iar Europa doar 22% (faţă de 17 şi, respectiv, 26% în 2008). Cota Americii Latine ar urma să rămână stabilă la 11 procente.
China singură, graţie unui ritm anual de creştere de 11 procente, va avea în anul 2013 un număr de 377,1 milioane internauţi, adică 17% din totalul global, ceea ce o va plasa mult în faţa SUA cu 260,5 milioane.
La fel ca şi în SUA, principalele ţări industrializate vor înregistra cinci ani de creştere slabă a numărului de internauţi (între unu şi trei procente pe an), mult în urma Orientului Mijlociu şi Africii (cu un ritm de creştere de 13 procente). Cele mai puternice ritmuri de creştere se vor înregistra în Iran, Egipt şi Nigeria.
În Europa, creşterea numărului de internauţi va veni din partea ţărilor celor mai puţin conectate la Internet, precum Italia, Spania, Rusia sau Turcia, susţine studiul Forrester.