Producătorul italian de cafea "Lavazza" este hotărât să rămână independent, potrivit unuia dintre membrii familiei care deţine compania, care a dezvăluit că aceasta a respins, în ultimii ani, propuneri de preluare de la jucători de top din industrie: "JAB Holding" şi "Nestle", informează Reuters.
Compania cu o existenţă de 123 de ani, fondată de Luigi Lavazza în oraşul italian Torino, este un producător şi distribuitor de cafea de nivel mediu care, potrivit unor analişti din industrie, riscă să fie lăsat în urmă sau "înghiţit" de rivali mai mari.
"Lavazza" a cumpărat cinci producători de cafea din Europa şi Canada, în ultimii trei ani, mărindu-şi brusc amploarea, dar luna trecută a spus că intenţionează să se concentreze asupra creşterii organice.
"JAB Holding a fost construit prin achiziţii şi am fost o ţintă importantă pentru ei", a declarat, săptămâna trecută, cu prilejul deschiderii noului sediu "Lavazza" din Torino, vicepreşedintele companiei italiene, Giuseppe Lavazza, adăugând că a respins o propunere de la JAB. Anterior, "Nestle" a abordarat "Lavazza", conform spuselor lui Giuseppe Lavazza, care a subliniat: "Întotdeauna am atras potenţiali cumpărători".
Oficialii "JAB Holding" şi "Nestle" au refuzat să facă vreo declaraţie cu privire la informaţia publicată de Reuters.
Vicepreşedintele "Lavazza", Marco Lavazza, a declarat, la rândul său: "Să fii curtat este ceva care ne place şi vorbim cu toţi cei interesaţi, dar ştim foarte clar că vrem să fim independenţi". Marco Lavazza a adăugat că societatea urmăreşte să-şi crească vânzările la aproximativ 2,2 miliarde de euro până în 2020.
Anul trecut, "Lavazza" a înregistrat venituri de 2 miliarde de euro (2,5 miliarde de dolari). JAB şi "Nestle", care sunt companii mult mai mari decât "Lavazza", nu oferă date comparabile cu privire la veniturile din operaţiunile cu cafea. Însă, vânzările de cafea solubilă şi sisteme pentru cafea ale "Nestle" au fost de 9,28 miliarde franci elveţieni (9,65 miliarde de dolari) anul trecut. "Nestle" deţine marca Nespresso, iar JAB - Jacobs Douwe Egberts.
"Nestle", JAB şi lanţul de cafenele "Starbucks" sunt primii trei mari jucători de pe piaţa mondială a cafelei, urmaţi de mai mulţi jucători medii, inclusiv "Lavazza".
Conducerea "Lavazza" nu ia în calcul o ofertă publică iniţială a companiei, în acest moment.
•
"Lavazza", care a încheiat anul 2017 cu lichidităţi de 460 de milioane de euro, ar putea finanţa mai multe achiziţii cu fonduri interne şi printr-o potenţială emisiune de obligaţiuni, conform afirmaţiilor lui Giuseppe Lavazza.