• (Interviu cu domnul Dinu Malacopol, CEO "Digital Cable Systems" - DCS)
Reporter: Ce obiective aveţi pentru acest an şi cum v-aţi propus să le atingeţi?
Dinu Malacopol: În 2009, strategia grupului "Digital Cable Systems" pentru clienţii corporate (prin brandul Dial Telecom) are ca obiectiv principal acela de a rămâne cel mai apreciat furnizor de servicii naţionale integrate de telecomunicaţii profesionale, în rândul clienţilor de pe segmentele adresate prin fiecare serviciu în parte (soluţii integrate date/voce pentru firme medii şi mari, wholesale date şi hosting pentru operatorii telecom, wholesale voce pentru call-centere).
Pentru clienţii rezidenţiali (prin brandul AKTA) ne propunem să extindem cât mai rapid actuala soluţie video + Internet, oferită acum în majoritatea reţelelor DCS, la o soluţie modernă triplay (video+Internet+telefonie) pentru a ne consolida poziţia de furnizor preferat de servicii integrate de comunicaţii rezidenţiale în toate localităţile în care avem operaţiuni.
Pentru produsele AKTA DTH oferim, prin soluţia tehnică aleasă, cel mai bun raport dintre numărul de programe/preţ de pe piaţă, acoperind astfel o gamă foarte largă de preferinţe de consum TV ale clienţilor.
Reporter: În ceea ce priveşte cifrele, ce aşteptări aveţi pentru acest an?
Dinu Malacopol: După ce anul trecut am înregistrat o creştere importantă a cifrei de afaceri, comparativ cu 2007, şi pentru acest an vizăm o creştere de cel puţin 10%, până la 103 milioane de lei.
Reporter: Care este cel mai optimist scenariu pentru DCS, în 2009? Dar cel mai pesimist?
Dinu Malacopol: Pentru 2009 am decis să fim doar optimişti, prin urmare nu vă putem oferi decât această variantă. Optimismul nostru se traduce în realizarea şi chiar depăşirea obiectivelor propuse. Mizăm foarte mult în continuare pe calitatea serviciilor, diversitatea portofoliului şi adaptarea permanentă a ofertei, aşadar considerăm că putem fi optimişti când ne evaluăm potenţialul de creştere pentru 2009.
Reporter: Pe ce categorie de servicii mizaţi, în principal, în acest an şi care ar fi motivaţia pentru această estimare?
Dinu Malacopol: Serviciul cu cea mai importantă creştere din portofoliul nostru este, în acest moment, accesul la Internet, în care vom investi şi mai mult anul acesta. Totodată, pe lângă Internet, ne propunem ca în 2009 să ne extindem serviciile de telefonie fixă şi în zona clienţilor rezidenţiali; în viitorul apropiat, miza va fi pe dezvoltarea serviciilor triple-play, care oferă un pachet complet de soluţii de comunicare: video-voce-date.
Reporter: Pentru realizarea de investiţii în viitorul apropiat, luaţi în considerare elaborarea de proiecte şi depunerea lor în vederea accesării de fonduri europene, în condiţiile în care pentru sectorul IT&Telecom, sumele disponibile sunt destul de generoase?
Dinu Malacopol: Analizăm aceste variante şi, în măsura în care obiectivele proiectelor noastre vor coincide, sigur că am fi foarte interesaţi.
Reporter: Care este calendarul investiţional planificat pentru anul în curs? Criza economică ar putea constitui un factor de influenţă asupra acestuia? Dacă da, din ce punct de vedere?
Dinu Malacopol: Date fiind planurile noastre pentru 2009, de lansare a telefoniei fixe şi de creştere a ponderii accesului la Internet, planuri care sunt susţinute foarte bine şi de evoluţia pieţei, în mod categoric că investiţiile planificate se vor realiza, indiferent de situaţia economică.
Reporter: Cum vedeţi evoluţia pieţei de profil în acest an, pe fondul crizei economice?
Dinu Malacopol: Consider că nu vom vedea efecte negative pe piaţa de cablu şi Internet, poate doar piaţa de telefonie să fie uşor afectată, printr-o oarecare reducere a usage-ului şi a numărului de linii.