Administraţia Prezidenţială critică, vineri, ordinul Ministerului Educaţiei Naţionale care prevede ca elevii cu note de 5 la Evaluarea Naţională să urmeze învăţământul profesional şi afirmă că "guvernarea PSD continuă experimentele nocive în educaţie". "Repartizarea automată a elevilor cu note sub 5 la Evaluarea Naţională în învăţământul profesional este un demers mai degrabă segregaţionist, care nu ţine cont de individualitatea fiecărui elev", a transmis Administraţia Prezidenţială.
Administraţia Prezidenţială a transmis, vineri, precizări în contextul emiterii Ordinului nr. 4948/2019 privind organizarea şi desfăşurarea admiterii în învăţământul liceal de stat pentru anul şcolar 2020-2021.
"Guvernarea PSD continuă să facă experimente cu efecte grave asupra educaţiei copiilor din România. Cea mai recentă măsură luată de ministrul interimar al Educaţiei Naţionale cu privire la admiterea în licee, pentru anul şcolar 2020-2021, este nu doar îngrijorătoare, ci şi extrem de nocivă pentru întreg sistemul de învăţământ. Ordinul emis ieri, care prevede repartizarea automată a elevilor cu note sub 5 la Evaluarea Naţională în învăţământul profesional, este un demers mai degrabă segregaţionist, care nu ţine cont de individualitatea fiecărui elev. Măsura, luată din nou pe genunchi, ignoră faptul că evaluarea naţională nu este un test de aptitudini şi nu reflectă nici competenţele specifice fiecărui copil, nici preferinţele individuale pentru o carieră ulterioară", a transmis Administraţia Prezidenţială.
Sursa citată precizează că, în loc să crească atractivitatea şi calitatea învăţământului profesional, Guvernul "încearcă să ascundă sub preş problema promovării slabe la examenele naţionale".
"Măsura forţează elevii să meargă, fără o minimă orientare şi consiliere, într-o direcţie care nu are poate nicio legătură cu ceea ce ştiu şi le place. Efectul va fi amplificarea abandonului şcolar, nicidecum creşterea calităţii procesului educaţional. Cu incompetenţa caracteristică, această guvernare se dovedeşte încă o dată incapabilă să rezolve problemele de fond, care generează, de multe ori, rezultatele slabe ale copiilor la Evaluarea Naţională, şi nu ţine cont de rata mare de sărăcie în rândul copiilor din România sau de alţi factori, precum lipsa profesorilor calificaţi, lipsa dotărilor ori a suportului familial. Ca şi în alte cazuri, această guvernare foloseşte dubla măsură: profesorii care au luat sub 5 la examenul de titularizare pot preda în continuare, însă elevii care au luat sub 5 nu au drept de acces la ruta care li se potriveşte", a mai transmis Administraţia Prezidenţială.