ADVERTORIAL Atelierele CFR Griviţa, performanţă şi calitate

Ziarul BURSA #Piaţa de Capital / 4 iulie 2011

Atelierele CFR Griviţa au fost fondate în anul 1897, când, la data de 7 aprilie, au început lucrările de construcţie a halelor. Începând cu înfiinţarea, când Atelierele CFR Griviţa era o unitate în subordinea CFR şi până în prezent, preocuparea de bază a societăţii a fost şi este ridicarea nivelului tehnic al reparaţiilor şi modernizării vagoanelor de călători şi marfă prin valorificarea şi introducerea în premieră la nivel naţional a unor soluţii tehnice de concepţie proprie, capabile a oferi publicului călător şi operatorilor economici servicii noi, îmbunătăţite, la nivel european. Principalii clienţi sunt CFR Călători, CFR GEVARO, CFR Marfă, dar şi companii din Franţa, Grecia, Olanda şi Iran.

Societatea comercială este societate pe acţiuni, cu capital integral privat, desfaşoară o activitate economico-financiară rentabilă, a realizat în anul 2010 o cifră de afaceri de 101,8 milioane lei, având la finele anului un număr de 620 de angajaţi.

Corelat cu obiectul de activitate, capacităţile de producţie sunt structurate pe hală de montaj sectorizată pe ateliere anexe pentru subansamblurile vagoanelor, dotate cu utilaje corespunzătoare, ştanduri de probă, dispozitive şi verificatoare pentru control şi recepţie, hală de prelucrări mecanice, vopsitorie ş.a..

Prin politica de investiţii se asigură continuu modernizarea cu achiziţionarea de utilaje şi echipamente necesare activităţii de producţie, modernizare hală de reparaţii vagoane, prelucrări mecanice în vederea adaptării la noile condiţii cerute de dinamica structurii programului de producţie.

Principalii furnizori de materii prime, materiale, piese şi subansambluri sunt din piaţa internă, unele piese de schimb şi subansambluri fiind asigurate din import.

Modernizarea vagoanelor de călători în cadrul operaţiilor tehnologice de reparaţie generală sau capitală, reprezintă un ansamblu de lucrări de verificare amănunţită, reparare sau înlocuire a unor părţi importante ale vagonului de călători de natură a aduce vagonul în parametrii prevăzuţi de cerinţele de siguranţă şi confort. În urma modernizării, durata de viaţă a vagonului este prelungită cu 25 ani în condiţiile în care din vechea structură se păstrează numai cutia care trece printr-un amplu proces de reparare şi consolidare. După caz, boghiurile se modernizează sau se înlocuiesc cu unele noi, cu efect de creşterea vitezei de circulaţie, siguranţei şi gradului de confort în exploatare.Soluţiile adoptate au ca principal scop mărirea confortului călătorilor, creşterea vitezei de circulaţie până la 200 km / h şi creşterea siguranţei în exploatare. S-a urmărit de asemenea facilitarea comunicării între operatorul feroviar proprietar al vehiculului şi publicul călător, precum şi o integrare mai uşoară a operatorilor români în sistemul de transport european.

Dintre ideile şi soluţiile puse în practică în premieră la nivel naţional în cadrul Atelierele CFR Griviţa SA pot fi menţionate: conceptul de vagon salon, realizat pentru prima dată la CFR în anul 1998, realizarea primului vagon tip RO-LA pentru transportul personalului de conducere autocamioane în anul 2003, folosirea panourilor modulare şi profilate din poliester armat cu fibră de sticlă (PAFS) pentru prima oară în anul 1998 la realizarea pereţilor laterali ai vagoanelor de călători şi a cabinelor toaletă, echiparea boghiurilor GP200 cu frână electromagnetică şi a boghiurilor Görlitz V şi Minden-Deutz cu frână disc utilizând soluţii tehnice originale (2005-2006), echiparea vagoanelor cu afişaje itinerar electronice, realizarea instalaţiei pentru informarea călătorilor în timp real utilizând tehnologia GPS, dotarea vagoanelor cu echipamente pentru conexiune wireless la internet, montajul ferestrelor din geamuri termopan aplicare prin lipire pe cutia vagonului, montarea de WC-uri ecologice, instalaţii de climatizare, a sistemului de inhibare centralizată a semnalului de alarmă, a surselor statice multitensiune utilizând proiecte originale, montarea uşilor de acces pivotant pliante, acţionate electro­pne­umatic, pentru persoanele cu mobilitate redusă, precum şi realizarea primului vagon de dormit prevăzut cu compartimente de lux în care călătorii au la dispoziţie cabină toaletă şi duş proprii. O recunoaştere a acestor priorităţi ale Atelierelor CFR Griviţa în utilizarea unor tehnologii şi echipamente noi pentru industria de profil românească rezultă şi din acordarea de către Oficiul de Stat pentru invenţii şi Mărci a numeroase brevete de invenţie şi certificate de înregistrare a desenului sau modelului industrial.

De asemenea Atelierele CFR Griviţa posedă 42 de certificate de omologare tehnică, 21 agremente tehnice şi are un număr de 70 de standuri şi dispozitive speciale atestate de Autoritatea Feroviară Română.

În vederea ţinerii sub control a procesului de sudură tot personalul implicat în acest proces a fost perfecţionat şi atestat de ISCIR şi TÜV Rheinland.

Concretizarea soluţiilor inovative şi a suportului tehnic şi tehnologic pe care Atelierele CFR Griviţa îl pune la dispoziţia clienţilor săi transpare din numărul mare de tipuri de vagoane modernizate sau reconstruite care s-a realizat în ultimii ani.

Printre produsele realizate în ultima perioadă se numără reconstrucţiile şi modernizările de vagoane de viteză şi confort sporit seria 22.96, modernizările de vagoane salon clasa I-a cu boghiuri Y 25 RS seria 19.83 şi 20.83, modernizările de vagoane de dormit seria 7170.

Dintre proiectele de perspectivă ale S.C. Atelierele CFR GRIVIŢA S.A. poate fi amintit parteneriatul cu societatea CAF Spania - important furnizor european de vehicule feroviare pentru transportul de pasageri şi vehicule pentru transport urban - tramvaie şi rame de metrou, în vederea construirii de rame de metrou în societatea comercială, demers care implică mobilizarea importantelor capacităţi tehnice şi tehnologice de care dispune.

În cadrul licitaţiei organizate de METROREX pentru achiziţionarea a 16 trenuri noi de metrou, s-a depus o ofertă tehnico-comercială foarte competitivă adaptată condiţiilor economice de criză globală pe care şi ţara noastră le parcurge, ceea ce ne face să fim optimişti privind posibilităţile de realizare a noilor trenuri de metrou în cadrul Atelierele CFR Griviţa SA.

Pe lângă beneficiile în termeni de calitate şi fiabilitate pe care le poate oferi realizarea noilor trenuri de metrou la Atelierele CFR Griviţa SA, implementarea acestui proiect ar avea efecte pozitive asupra climatului economic local prin crearea de noi locuri de muncă şi dezvoltării pe această direcţie relativ nouă pentru societatea noastră.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb