Grupul german de asigurări Allianz a înregistrat prime brute subscrise de 1,9 miliarde euro în semestrul I în Europa Centrală şi de Est, cu 9% mai puţin decât în urmă cu un an, pe fondul deprecierii monedelor ţărilor în care activează, a anunţat, ieri, compania.
În primele şase luni din 2008, Allianz înregistrase prime brute subscrise de 2,1 miliarde euro în Europa Centrală şi de Est, în ţări precum Bulgaria, Croaţia, Cehia, Ungaria, Kazahstan, Polonia, Rusia, România, Slovacia, Slovenia şi Ucraina.
Dacă nu sunt luate în calcul efectele evoluţiei ratelor de schimb valutar, primele grupului au înregistrat o creştere de 5%, se arată în comunicat.
Cât priveşte profitul operaţional, acesta reflectă o creştere anuală de 11% în primul semestru, dacă e exprimat în valute locale. După aplicarea efectelor ratelor de schimb, valoarea profitului operaţional reflectă o majorare de numai 1%, până la 159 milioane euro, de la 158 milioane euro în aceeaşi perioadă a anului trecut, se mai arată în comunicat.
Afacerile Allianz pe segmentul asigurărilor generale în ţările din Europa Centrală şi de Est s-au menţinut la 1,6 miliarde euro în primul semestru, dacă nu sunt luate în calcul efectele evoluţiei ratelor de schimb valutar. Ajustate cu efectele ratelor de schimb valutar, primele au scăzut cu 13%, potrivit companiei.
În acelaşi timp, segmentul asigurărilor de viaţă şi sănătate a crescut cu 24% raportat la nivel local. După ajustarea cu efectele cursurilor de schimb valutar, primele anualizate reflectă o creştere de circa 7%, până la 514 milioane euro, de la 479 milioane euro în primul semestru din 2008, se arată în comunicat.
În concordanţă cu această evoluţie, profitul operaţional pe segmentul asigurărilor de viaţă şi sănătate s-a majorat cu 41%, înainte de ajustarea cu efectele ratelor de schimb valutar. După includerea acestor efecte, nivelul primelor reflectă o creştere cu 31%, până la 38 milioane euro, comparativ cu 29 milioane euro în aceeaşi perioadă a anului anterior, potrivit companiei.
Grupul a precizat că incertitudinea din regiune cauzată de criza financiară a atras scăderea vânzărilor de autoturisme, care a afectat vânzările de produse de asigurare prin intermediul comercianţilor de autovehicule din regiune.