Antibiotice Iaşi (ATB) urmează să analizeze, în perioada următoare, impactul reducerii preţurilor la medicamente, impusă de Ministerul Sănătăţii, însă calculele preliminare indică un deficit de 15 milioane de lei din cifra de afaceri propusă pentru acest an, conform unui comunicat transmis Bursei de Valori Bucureşti (BVB).
Potrivit companiei, în urma aplicării ordinului nr. 75 al Ministerului Sănătăţii pentru 21 de produse din portofoliul Antibiotice, s-a aplicat o reducere a preţului situată între 25 - 30%. Această scădere a preţului va fi analizată în perioada următoare pentru a identifica impactul pe care îl va avea în piaţă şi, totodată, se va analiza dacă aceste produse mai pot fi susţinute şi valorificare într-un mod optim, transmite compania.
La începutul anului, Ministerul Sănătăţii a solicitat tuturor deţinătorilor de autorizaţie de punere pe piaţă sau reprezentanţilor acestora să îşi actualizeze, până la data de 10 martie 2015, toate preţurile la medicamentele de uz uman, în conformitate cu Ordinul ministrului Sănătăţii 75/2009.
Astfel, preţul medicamentelor trebuie să fie mai mic sau cel mult egal cu cel mai mic preţ al aceluiaşi medicament din 12 ţări: Republica Cehă, Bulgaria, Ungaria, Polonia, Slovacia, Austria, Belgia, Italia, Lituania, Spania, Grecia şi Germania.
Antibiotice mai arată că are medicamente cărora le-au fost modificate preţurile, acestea fiind actualizate în funcţie de cursul euro. Pentru aceste produse, companiile concurente au adoptat politici diferite. Unele dintre acestea au majorat preţurile, altele au micşorat sau au menţinut un nivel constant al preţurilor medicamentelor, precizează Antibiotice.
De asemenea, arată societatea, există companii care, în dorinţa de a câştiga o poziţie mai importantă în piaţă, au redus preţul la unele medicamente mai mult decât este solicitat de ordinul menţionat.
Antibiotice transmite că, în aceste condiţii, în perioada următoare, de cel puţin 6 luni, compania se va situa într-o zonă de analiză a competiţiei, a impactului şi a efectelor pe care aceste strategii le vor avea în piaţă şi, implicit, asupra companiei.
"Personal, estimez că piaţa farmaceutică din România va creşte în special pe segmentul OTC-urilor (over the counter), fiind cunoscut faptul că preţul produselor care se eliberează fără prescripţie medicală este liber, se formează pe baza cererii şi ofertei", a declarat Ioan Nani, director general Antibiotice Iaşi. Potrivit domniei sale, însă, din punct de vedere valoric, piaţa poate avea o contracţie situată între 3-5%, chiar dacă există premiza unei creşteri în consumul fizic.
"Această creştere a consumului în unităţi fizice poate avea loc în condiţiile în care medicamentele generice ieftine să nu părăsească piaţa datorită nesustenabilităţilor", a mai spus Ioan Nani.
Antibiotice estimează, însă, că piaţa urmează să se reaşeze într-un interval de timp de aproximativ un an de zile.