Cifra de afaceri a Panasonic România pentru anul financiar încheiat la 31 martie a depăşit cu 2,31%, estimările de 45 milioane de euro, ajungând la 46,043 milioane de euro, a declarat pentru NewsIn, directorul general al companiei, Cristian Săvulescu. Reprezentanţii companiei estimează că cifra de afaceri în anul financiar 2007 - 2008 va creşte, pe fondul cererii crescute de echipamente electronice, în special a televizoarelor cu plasmă şi LCD.
"Vânzările vor spori odată cu eliminarea taxelor vamale. Cererea de pe piaţa românească se apropie de cea înregistrată în celelalte state din Uniunea Europeană", a declarat, pentru NewsIn, directorul de marketing, Bogdan Gheorghiu.
Pe segmentul produselor pentru afaceri, cele mai vândute au fost faxurile, centralele telefonice şi telefoanele Dect. Pe segmentul produselor pentru consumatori, televizoarele cu plasmă şi LCD au reprezentat circa 50% din venituri, restul aparţinând camerelor foto, camerelor video digitale şi sistemelor home cinema.
Panasonic România a lansat, vineri, în cadrul seminarului anual cu dealerii, noua serie Viera de televizoare cu plasmă şi LCD. Printre aceasta figurează şi televizorul cu plasmă cu cel mai mare ecran din lume. Aparatul are diagonala de 103 inci (adică 2,61 metri), încorporează un player de DVD-uri de înaltă rezoluţie de tip Blu-ray şi costă 60.000 euro. Primul televizor a fost deja vândut în România, unui om de televiziune a cărui identitate nu a fost dezvăluită.
Panasonic este un brand al companiei Matsushita Electric Industrial Co. Ltd. din Japonia, una dintre cele mai mari companii de electronice din lume, fondată în 1918. Vânzările companiei pe plan mondial au atins, la sfârşitul lui martie anul trecut, 76,02 miliarde dolari.