Agroland Agribusiness (BVB: AAB), companie antreprenorială românească, parte a grupului Agroland, specializată în vânzarea de inputuri pentru agricultura convenţională şi organică, raportează un venit operaţional de 22,2 milioane de lei în primele nouă luni din 2021, în creştere cu 53% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. De asemenea, compania a înregistrat un profit net de 1,2 milioane de lei, o creştere de 332% comparativ cu primele nouă luni din 2020, conform unui comunicat remis redacţiei.
"Anul 2021 a fost unul foarte bun pentru sectorul de afaceri din agricultură. Pe măsură ce preţurile la cereale s-au majorat, atingând maxime istorie, fermierii români au înregistrat rezultate financiare bune şi, prin urmare, au putut plăti sumele datorate înainte de termenele limită. În primele nouă luni ale anului, am înregistrat cea mai mare creştere în valoare absolută la vânzările de îngrăşăminte, care s-au dublat faţă de anul trecut, şi o creştere cu 20% la vânzările de pesticide, care au ajuns la 9,3 milioane de lei. Credem că preţurile ridicate se vor menţine şi în viitor şi dorim să folosim acest lucru în avantajul nostru pentru a creşte şi mai mult marja de profit. Considerăm că poziţia noastră puternică de numerar, parţial datorată capitalului atras de la BVB prin majorarea capitalului social şi emiterea de obligaţiuni de la începutul acestui an, împreună cu nivelul bun de încasări a sumelor datorate de la clienţi, ne vor ajuta în atingerea acestui obiectiv," a declarat Florin Radu, Director General al Agroland Agribusiness.
În primele nouă luni ale anului 2021, creşterea venitului operaţional înregistrată de Agroland Agribusiness a fost determinată în primul rând de o creştere cu 49% a veniturilor din vânzarea de mărfuri, care au ajuns la 27,2 milioane de lei, şi a fost compensată de reducerile comerciale în valoare de 5,7 milioane de lei, care au fost acordate clienţilor în conformitate cu standardele din industria agroalimentară pentru produsele care au fost achitate la timp. În plus, Agroland Agribusiness a primit subvenţii de venit în primele nouă luni din 2021. Subvenţiile, în valoare totală de 0,7 milioane de lei reprezintă grantul pentru capital de lucru prevăzut în cadrul Măsurii 2 de către Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului din România.
În ceea ce priveşte veniturile, îngrăşămintele au contribuit cel mai mult la vânzările totale, în valoare de 10,7 milioane de lei, o creştere de 110% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Vânzările de pesticide au crescut cu 20%, la 9,9 milioane de lei, în timp ce vânzările de seminţe au crescut cu 23% ajungând la 5,7 milioane de lei.
Compania se aşteaptă să încheie anul 2021 cu rezultate bune şi să continue creşterea accelerată care a fost înregistrată în primele trei trimestre ale anului. Pentru anul 2022, Agroland Agribusiness are în vedere extinderea prezenţei teritoriale pentru a ajunge la fermieri din noi regiuni ale ţării precum Sud, Sud-Est şi Vest. Acest aspect va contribui la creşterea în continuare a cifrei de afaceri a companiei. De asemenea, în următoarea perioadă, Agroland Agribusiness va introduce unele dintre produsele cheie ale companiei în magazinele Agroland, obiectivul fiind ca prin reţeaua de magazine ale companiei mamă produsele respective să ajungă în noi zone din România.
Acţiunile Agroland Agribusiness sunt listate pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti începând cu data de 15 iunie 2021 şi se tranzacţionează sub simbolul AAB. Compania are o capitalizare de piaţă de peste 30 milioane de lei, iar începând cu data de 11 octombrie 2021, acţiunile AAB sunt incluse în indicele BET-AeRO dezvoltat de BVB pentru piaţa AeRO.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 11.11.2021, 15:19)
wow! sunt impresionat! articoul a fost postat acum aproape 5 ore si inca nu a aparut nici un hater care sa ne explice cat de rahat este firma si cum le toarna patronul actiile in cap la fraieri
1.1. Domeniul e de viitor (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Adi în data de 11.11.2021, 16:33)
AG are perspective bune - momentan e cam supraevaluat - o crestere de 300% e binevenita dar mai e nevoie de acest ritm de crestere inca 1-2 ani cel putin!
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.11.2021, 18:12)
este vorba de AAB, parte din AG. sunt de acord ca AG este supraevaluat, mai ales in conditiile in care profitabilitatea reala a magazinelor Mega ramane o necunoscuta. profitul de 1.5 mn al AAB nu inseamna mai nimic in conditiile in care AG are ~60% din companie. eu doar m-am mirat ca nu au aparut haterii sa o injure din toti rarunchii