Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) derulează o campanie naţională pentru conştientizarea modului în care faptele de corupţie afectează populaţia în plan personal, economic şi social, potrivit unui comunicat al instituţiei, remis Redacţiei.
Campania este formată din două componente, care se adresează publicului larg, pe de-o parte, şi personalului ANAF pe de altă parte. 85% din finanţare - 1,07 milioane lei - provine din Granturi Norvegiene 2009-2014, în cadrul proiectului "Creşterea integrităţii în Agenţia Naţională de Administrare Fiscală prin cooperare instituţională şi consolidarea capacităţii", iar 15% este asigurat din bugetul naţional, precizează ANAF.
Campania destinată publicului larg se desfăşoară simultan în mediul online pe primele zece site-uri specializate în publicarea de ştiri generale şi economice, la şase din primele zece posturi TV cu audienţă naţională, la trei posturi radio cu acoperire naţională, şi în presa scrisă în patru publicaţii centrale.
Pentru angajaţii ANAF sunt realizate cinci spoturi video pentru difuzare internă cu teme diferite (inspecţia fiscală, controlul antifraudă fiscală, controlul vamal, secretul fiscal şi administrarea contribuabililor) pentru a fi utilizate de către Direcţia generală de integritate în cadrul sesiunilor de instruire.
Implementarea proiectului se realizează de către ANAF, în calitate de promotor de proiect, împreună cu Secretariatul General al Guvernului - Cancelaria Primului Ministru şi Administraţia Fiscală din Norvegia, în calitate de parteneri. Scopul proiectului este de a îmbunătăţi capacitatea administrativă a DGI pentru asigurarea respectării criteriilor de integritate în ANAF şi de a creşte gradul de conştientizare în societatea românească, în general, şi în rândul angajaţilor instituţiei, în particular, privind necesitatea respectării prevederilor legale şi a eticii profesionale.