Piaţa de radio se menţine la acelaşi nivel ca număr de ascultători, în anul 2014, respectiv o valoare de peste 11 milioane, acest număr reprezentând 64% din întreaga populaţie de peste 11 ani din România, arată o analiză a indicatorilor de audienţă înregistraţi în 2014, care relevă că nu există fluctuaţii pe tot parcursul anului 2014 pe această piaţă.
Singura scădere în numărul de ascultători radio s-a înregistrat în 2013, însă această scădere a avut loc natural, ca urmare a scăderii populaţiei României, conform datelor Recensământului Populaţiei şi al Locuinţelor 2011. Indicatorul de audienţă în procente, însă, a înregistrat o uşoară creştere în valurile de măsurare din anul 2014 faţă de 2013. Populaţia de referinţă luată în calcul este de 18.969.564 persoane pentru anul 2013, respectiv 17.808.907 persoane pentru anul 2014, în conformitate cu datele oficiale comunicate de INS.
Studiul de Audienţă Radio a fost desfăşurat în perioada 1 septembrie - 21 decembrie 2014 şi a fost realizat de companiile IMAS şi GfK România sub egida Asociaţiei pentru Radio Audienţă (ARA).
ARA menţionează că măsurarea audienţei radio se realizează folosind un mix de metode de culegere a datelor: intervievarea prin telefon (atât fix, cât şi mobil) şi intervievarea face-to-face (metodologie aplicată doar pentru o parte din interviurile realizate în mediul rural). În urban, 65% dintre intervievaţi sunt contactaţi pe telefonul mobil, diferenţa de 35% fiind intervievaţi prin intermediul reţelelor fixe de telefonie.
Principalul indicator de audienţă a fost calculat la un volum de eşantionare de peste 9400 de respondenţi.
Datorită schimbărilor în comportamentul de ascultare radio, Comitetul Tehnic ARA a introdus, începând cu valul de toamnă din anul 2014, o nouă variantă de răspuns "mai mult de un post de radio ascultat", pentru întrebarea "(...) ce post de radio aţi ascultat pentru cel puţin 5 minute, indiferent dacă aţi ascultat la un aparat de radio, la televizor, pe Internet, pe telefonul mobil, pe iPod, etc.?". Această categorie a adunat aproape un milion de oameni (aproximativ 8% în market share), cifră ce reprezintă ascultători ce declară că au ascultat mai multe posturi de radio, dar nu pot preciza nici ordinea în care le-au ascultat şi nici durata de ascultare a acestora.
De asemenea, introducerea acestei categorii a influenţat cota de piaţă aferentă radiourilor măsurate, însă nu a influenţat variaţia indicatorilor de audienţă generală. Comitetul Tehnic ARA va dezbate în întâlnirile viitoare în ce măsura introducerea acestei variante oferă pieţei de radio date cât mai apropiate de comportamentul ascultătorului de radio.