De-a lungul timpului Apple s-a dovedit a fi una dintre cele mai inovative companii, această calitate fiind confirmată de evoluţia acţiunilor din ultimele două decade. Pe datade 2 august 2018, Apple a devenit prima companie din SUA a cărei valoare de piaţă a depăşit 1 trilion de dolari.
Produsele aspiraţionale lansate de-a lungul timpului s-au dovedit a fi principalii catalizatori ce au determinat evoluţia acţiunilor AAPL. Ultimele raportări financiare au redat o evoluţie negativă a marjei brute de profit, determinată de creşterea costurilor de producţie a produselor (ca urmare a îmbunătăţirii acestora şi implementării tehnologiei de ultima generaţie) şi de creşterea cheltuielilor de cercetare şi dezvoltare. Însă prin intermediul produselor de înaltă calitate considerate a fi un "cult", compania a câştigat loialitatea consumatorilor, deţinând un "pricing power" absolut remarcabil. Cu o cota de piaţă de aproximativ 16% pe segmentul de smartphone, Apple a reuşit să genereze 87% din profitul total înregistrat la nivelul industriei, se arată într-o analiză efectuată de TradeVille.
Lansarea de anul trecut a iPhone X (cel mai bine vândut telefon din istoria Apple) a determinat creşterea preţului mediu de vânzare cu 19,5% de la 606 dolari/telefon la 724 dolari/telefon, fiind principalul factor ce a contribuit la creşterea veniturilor. Pentru anul 2018, analiştii estimează un preţ mediu de vânzare de 752 dolari/telefon, în creştere cu 3,87%, în timp ce pentru 2019 şi 2020 se estimează un preţ mediu de 758 dolari, respectiv 741 dolari.
În ultima perioada, Apple şi-a concentrat atenţia pe dezvoltarea şi îmbunătăţirea serviciilor, segmentul cu potenţial de creştere net superior segmentului de telefoane mobile. În T3 2018, Veniturile pe segmentul de "Servicii" care include Apple Music şi Apple Store au prezentat o rată de creştere remarcabilă de 30% însumând , 5 miliarde de dolari, totodată acestea au depăşit aşteptările analiştilor de 9,2 miliarde de dolari. Acest segment devine unul dintre pilonii principali de creştere al companiei Apple, se mai arată în analiză.
În ceea ce priveşte efectul taxelor vamale asupra produselor Apple, faptul că atât o parte semnificativă din veniturile sale, cât şi componentele produselor sale provin din China, arată că Apple ar putea fi afectată în cazul unor noi taxe vamale impuse importurilor.
Apple a declarat că mai multe produse din portofoliul sau, precum Apple Watch sau căştile AirPods ar fi afectate în cazul impunerii taxelor anunţate de Trump în valoare de 200 miliarde de dolari. Efectul acestor noi taxe ar duce la o creştere a preţului produselor precum căştile AirPods, câteva modele de căşti Beats, HomePod, Apple Watch, Apple Pencil şi mouse-ului Magic Mouse, explică analiză.
Pe lângă produsele afectate de taxele vamale asupra importurilor din China, compania a anunţat că se aşteaptă să influenţeze şi componentele produselor sale, iar cei mai influenţaţi vor fi consumatorii care vor trebui să plătească mai mult pentru produsele Apple.