Angajatorii din România au contactat cu 45% mai mulţi candidaţi pentru un loc de muncă, de la începutul anului, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2022, conform datelor centralizate de o platformă de recrutare online, informează Agerpres.
În acelaşi interval de referinţă, tot mai multe companii aleg să afişeze salariul în oferta de job, pentru a atrage candidaţi relevanţi, în prezent gradul de transparentizare ajungând la 36%, în creştere cu 14% faţă de anul trecut.
Potrivit BestJobs, cele mai multe oferte pentru un loc de muncă cu salariul la vedere sunt din domenii precum Vânzări, Inginerie, Financiar/Contabilitate, IT/Telecom şi Producţie/Logistică. Din totalul acestora, peste 8% se adresează candidaţilor fără experienţă, aproximativ 26% candidaţilor "entry level", 38% celor cu doi până la cinci ani de experienţă, iar 28% persoanelor cu experienţă de peste cinci ani şi "executive level", adaugă sursa.
În acelaşi timp, joburile internaţionale, care presupun relocarea permanentă sau temporară, afişează salariile pentru a atrage candidaţii, ofertele salariale fiind mult mai mari faţă de cele din România. Domeniile cu cele mai multe joburi de la începutul anului sunt: Vânzări, Management, Inginerie şi Financiar/Contabilitate.
De asemenea, din numărul total de aplicări, 20% sunt în Vânzări, aproximativ 14% în Management, şi 9% în Financiar/Contabilitate. Totodată, de la începutul anului, aproximativ 10.000 de posturi în IT/Telecom au fost publicate pe platforma BestJobs.
De la începutul lunii februarie, persoanele cu vârsta cuprinsă între 25-34 ani au fost cele mai active (35%) şi au aplicat într-un număr mai mare la joburi, comparativ cu alte categorii de vârstă. În continuare, locurile de muncă remote sau parţial remote atrag o bună parte dintre aplicări. Datele din luna februarie arată o creştere a aplicărilor pentru joburile remote cu 10% faţă de ianuarie, respectiv dublu faţă de februarie 2022, mai precizează sursa citată.