ANPC a amendat 10 companii aeriene cu peste 288.000 lei

R.P.
Ziarul BURSA #Companii #Aeronautică / 30 ianuarie 2008

ANPC a amendat 10 companii aeriene cu peste 288.000 lei

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a aplicat amenzi în valoare de 288.100 lei unui număr de zece companii aeriene care nu au respectat regulile de informare şi asistenţă pentru pasagerii curselor care au avut întârzieri în perioada 3-5 ianuarie 2008, atunci când activitatea aeriană a fost perturbată de ninsori puternice. "Companiile aeriene au fost amendate, deoarece nu au respectat regulamentul european 261/2004 cu privire la drepturile pasagerilor, în special cu privire la informarea pasagerilor şi dreptul acestora la asistenţă. Au fost controlate 16 companii aeriene, zece dintre acestea primind amenzi cumulate de 288.100 de lei", a declarat Dan Vlaicu, preşedintele ANPC. Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a dat asigurări că, din data de 15 februarie, pe toate aeroporturile din România se vor putea găsi pliante cu drepturile pasagerilor. De asemenea, a spus ministrul, Aeroportul Băneasa va obliga companiile aeriene să respecte aceste drepturi prin contractele de operare ce vor fi încheiate cu aceste companii. "Am decis, de asemenea, ca în cazul absenţei unui reprezentant al companiei aeriene, informaţiile să fie oferite pasagerilor de către aeroporturi. De asemenea, am decis ca Autoritatea Aeronautică Civilă Română să notifice Agenţia Europeană de Siguranţă a Aviaţiei (EASA) şi autoritatea aeronautică din ţara în care este înregistrată compania tocmai pentru a evita în viitor astfel de neplăceri", a spus ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, citat de Rompres.

Oficialul a precizat că autorităţile de la Bucureşti nu pot face altceva decât să amendeze companiile aeriene, deoarece procedura de ridicare a licenţei de zbor poate fi realizată doar de autoritatea aeronautică din ţara în care sunt înregistrate companiile ariene.

ANPC a verificat modul în care au fost respectate normele europene în cazul a 16 companii aeriene, zece dintre acestea fiind amendate. Cele mai mari amenzi au fost acordate companiilor Blue Air (aproape 60.000 de lei), Malev (31.900 lei), Air France (43.200 lei), Wizz Air (48.300 lei) şi AlItalia (38.400 lei), British Airways (32.100 de lei), My Air (9.000 de lei), Lufthansa (3.000 de lei), Carpatair (11.100 lei) şi TAROM (10.800lei). Amenzile au fost date pentru nerespectarea regulilor privind informarea pasagerilor cu privire la drepturile lor, precum şi neacordarea de asistenţă conform regulamentelor în vigoare. ANPC va continua controlul la companiile Austrian Airlines şi Aeroflot, alte patru companii respectând regulamentele: Air Malta EL -AL şi Romavia şi Swiss International Airlines. "Vrem ca aceste amenzi să fie un avertisment pentru companiile aeriene, şi anume că vor fi controlate şi monitorizate în continuare şi vor fi amendate ori de câte ori vor încălca regulamentele", a spus preşedintele ANPC, Dan Vlaicu. Acesta a subliniat că deocamdată nu poate fi făcută o listă neagră a companiilor aeriene care au înregistrat întârzieri sau nu şi-au informat pasagerii, dar că Uniunea Europeană pregăteşte o astfel de listă cu toţi agenţii economici care nu vor respecta drepturile consumatorilor. ANPC poate efectua astfel de controale în temeiul regulamentului european, cu asistenţa Ministerului Trans­porturilor. Oficialul a subliniat că pasagerii pot să încerce să recupereze eventualele prejudicii pe cale legală, cu fiecare companie în parte. Potrivit regulamentului european, în caz de refuz la îmbarcare, anulare sau întâr­ziere prelungită a zborurilor, companiile aeriene au obligaţia de a informa în scris fiecare pasager cu privire la drepturile pe care el le are în cazul în care zborul este întârziat cu mai mult de două ore sau anulat. De asemenea, pasagerii trebuie să primească mese şi băuturi răcoritoare în cantitate direct proporţională cu timpul de aşteptare, să li se asigure cazare hotelieră, precum şi transportul şi locul cazării, dar şi dreptul la două apeluri telefonice gratuite şi dreptul de a trimite gratuit mesaje prin telex, fax sau e-mail. Totodată, compania are posibilitatea de a alege între rambursarea, în termen de şapte zile, a întregului cost al biletului, la preţul de achiziţie (pentru partea sau părţile de călătorie neefectuate şi pentru partea dau părţile deja efectuate, în cazul în care zborul devine inutil în raport cu planul de călătorie iniţial al pasagerului), împreună cu, dacă este cazul, un zbor de retur la punctul de plecare iniţial, cât mai repede posibil.

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

15 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9765
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7057
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3012
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9660
Gram de aur (XAU)Gram de aur388.7340

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb