Piaţa francizelor în România are o tendinţă de creştere în 2012, după stagnarea din anul 2011, când volumul total a fost estimat la 10 milioane de euro, a declarat, ieri, Constantin Anton, preşedintele Asociaţiei Române de Franciză, la deschiderea Expoziţiei Internaţionale de Franciză şi Branding. Domnia sa a spus: "În acest mo-ment există branduri mari, din SUA, Canada, Italia şi Franţa, interesate să intre pe piaţa românească. Cele mai căutate francize rămân cele din domeniul fast-food-ului, serviciilor, în special jocuri de noroc, pariuri sportive şi saloane cos-metice, dar şi retailul. Românii manifestă o oarecare prudenţă în ceea ce priveşte alegerea francizei potrivite şi, în plus, dacă până acum francizele străine, de regulă, erau mai puţin interesate de România, acum, în dorinţa lor de externalizare, caută pieţe emergente".
«bam boo», brand pentru cadouri şi decoraţiuni, şi «Smile Box», salon de albire dentară cosmetică sunt deja în negocieri avansate pentru deschiderea primelor francize în România. Ambele au ca numitor comun faptul că se orientează către oraşe din provincie şi nu din Capitală. Conform directorului de franciză «bam boo», Carl Sampers, magazinele deja existente vor rămâne în actuala formă de manageriat, urmând ca francizele să se îndrepte spre patru zone în care consumatorii nu au acces la produsele firmei. Costul unei francize «bam boo» pleacă de la 100.000 de euro, în timp ce pentru «Smile Box» costul francizei este de 1.600 de euro, investiţia totală pentru un salon ajungând însă la 20.000 de euro.
Una dintre cele mai dinamice francize româneşti, GS Bet, casă de pariuri sportive, are ca ţintă atingerea, în 2012, a unui număr de 400 de francizaţi la nivel naţional, compania dorind să obţină şi acreditări pentru a vinde franciza şi în alte ţări.
"Costul unei francize diferă, evident, în concordanţă cu politicile de marketing ale francizorului, însă, de regulă, preţul de intrare este de la 3.000 de euro, putând merge chiar la 400.000 de euro pentru a dobândi exclusivitatea teritorială, cost ce presupune atât preţul cumpărării afacerii dar şi investiţia iniţială în unitate", a spus Constantin Anton, citat de Agerpres.
Cea de-a treia ediţie a Expoziţiei Internaţionale de Franciză şi Branding-IFBE 2012 este organizată de Asociaţia Română de Franciză, în parteneriat cu Minis-terul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri şi Ministerul Culturii, în perioada 17-18 mai, la Sala Palatului. Cei interesaţi să devină francizaţi vor avea oportunitatea de a afla în cadrul acestei expoziţii cum pot să achiziţioneze o franciză, cum se diferenţiază un concept la cheie faţă de anumite afaceri etichetate fals drept "francize", ce condiţii trebuie îndeplinite pentru a fi acceptat ca membru al unei reţele ce operează în regim de franchising.