Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a înregistrat un avans de 8,6% al veniturilor proprii în 2016, faţă de anul anterior, de la 1,2 miliarde lei la 1,31 miliarde lei, pe fondul intensificării acţiunilor de control şi a traficului, potrivit datelor preliminare transmise de companie la solicitarea News.ro.
Creşterea se datorează intensificării acţiunilor de control, a traficului rutier şi a scăderii cotei TVA, potrivit reprezentanţilor companiei.
În anul 2015, veniturile obţinute de companie din încasarea tarifului de utilizare a reţelei de drumuri naţionale din România, rovinieta, au fost în valoare de 936,67 milioane lei, acestea având o pondere de 77,8% din veniturile proprii. În 2016, ponderea acestora a scăzut la 77,4%, deşi valoarea lor a crescut la 1,01 miliarde lei.
Ţinta de profit brut estimată pentru 2016 în bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat de Guvern, de 396,03 milioane lei, a fost atinsă, potrivit reprezentanţilor companiei.
Anul trecut, CNAIR a angajat un număr de 369 de persoane, dar alte 298 au părăsit compania.
"De asemenea, precizăm că au existat 298 de persoane care şi-au încetat activitatea din diverse cauze: încetare contract individual de muncă (CIM), pensionare, desfaceri de contracte disciplinar, demisii, concedieri individuale", se arată în răspunsul trimis de companie.
În 2015, CNAIR a obţinut venituri totale de 4,06 miliarde lei (902 milioane euro), iar la finalul anului respectiv avea 5.905 angajaţi, potrivit raportului financiar trimis la Ministerul Finanţelor.
Anul trecut, CNAIR a efectuat prima lucrare în regie proprie, repararea lotului 3 al autostrăzii Sibiu-Orăştie, supranumită "autostrada scufundată" din cauza gravelor probleme de structură.
În luna septembrie a anului 2016, Guvernul a aprobat reorganizarea fostei CNADNR, aceasta devenind CNAIR, care a preluat zona de finalizare a lucrărilor deja începute şi de întreţinere a drumurilor construite în ţara noastră. În paralel, a fost înfiinţată Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR), care trebuie să se ocupe de proiectarea şi construcţia de noi autostrăzi, drumuri expres şi naţionale.