Grupul american Google a anunţat, ieri, că a înregistrat un profit net de 12,92 miliarde de dolari anul trecut, cu 20,3% mai mult decât în 2012, iar cifra de afaceri a crescut cu 19,2%, până la 59,82 miliarde de dolari, potrivit AFP.
În trimestrul patru din 2013, profitul net s-a majorat cu 17%, până la 3,8 miliarde de dolari, iar cifra de afaceri a sporit cu 17%, până la 16,9 miliarde de dolari.
Directorii Google au declarat că, în ultimele trei luni ale anului trecut, gigantul a beneficiat de o cerere puternică din partea comercianţilor şi de o cerere pentru mesaje publicitare online pe pieţele internaţionale.
Nikesh Arora, directorul de operaţiuni al corporaţiei, a declarat că, de Sărbători, "Internetul a devenit cu adevărat noua vitrină pentru cumpărături".
Numărul de click-uri pe reclamele de pe site-urile Google a crescut cu 31% în ritm anual în al patrulea trimestru, dar preţul mediu per click (plătit de companii către Google) s-a diminuat cu 11%. În ultimult timp, încasările din publicitate (principala sursă de venituri pentru Google) au început să fie supuse la presiuni, din ce în ce mai mulţi consumatori accesând serviciile online de pe smartphone-uri sau tablete, unde tarifele pentru publicitate sunt mai mici decât cele pentru calculatoare.
Google nu vinde doar publicitate, ci şi conţinut şi aplicaţii mobile prin magazinul său online Google Play, precum şi o serie de echipamente hardware: laptopuri Chromebook, smartphone-uri şi tablete Nexus.
Zilele trecute, Google a fost nevoit să recunoască eşecul în relansarea producătorului de telefoane mobile Motorola. Acesta a raportat, în ultimul trimestru din 2013, pierderi de 384 milioane de dolari.
Google a anunţat, miercuri (la doi ani după ce a plătit peste 12 miliarde de dolari pentru Motorola), că va vinde această divizie grupului chinez Lenovo în schimbul a 2,91 miliarde de dolari.