Producătorul de automobile Volkswagen (VW) este pe cale să vândă, anul viitor, mai multe vehicule în China decât General Motors (GM), pentru prima oară în ultimii nouă ani, urmând să recâştige poziţia de cel mai mare producător auto străin pe cea mai mare piaţă de profil la nivel global, relatează Mediafax, citând Bloomberg.
Ambele companii au depăşit obiectivele stabilite, de a comercializa peste trei milioane de vehicule în China în acest an. Producătorul auto german a vândut în China cu 70.000 de vehicule mai mult decât GM în primele 11 luni, potrivit datelor raportate de cele două companii.
Competiţia dintre principalii producători auto din Europa şi Statele Unite urmează să se intensifice, aceştia anunţând investiţii în valoare totală de 36 de miliarde de dolari în China, chiar dacă tot mai multe oraşe din această ţară anunţă restricţii menite să reducă poluarea.
"China este marele câmp de bătaie. În acelaşi timp, există riscul unei dependenţe prea mari pe piaţa chineză. Atâta timp cât merge bine este minunat, dar dacă va apărea vreun obstacol, atunci expunerea la risc este chiar mai mare", a declarat Klaus Paur, director la compania de cercetare a pieţei Ipsos în Shanghai.
Volkswagen a anunţat, luna trecută, că va investi 18,2 miliarde de euro până în 2018 pentru extinderea operaţiunilor în China, conform sursei de presă citate. În primele 11 luni, vânzările grupului german pe piaţa chineză au avansat cu 17%, la 2,96 milioane de vehicule, 80% din livrări fiind sub brand propriu. Grupul mai include mărcile Skoda, Audi, Porsche, Bentley, Lamborghini şi Seat.
Volkswagen s-a extins în ultimii ani, în condiţiile în care urmăreşte să vândă peste 10 milioane de vehicule pe an, respectiv să-şi depăşească rivalii mondiali Toyota Motor Corp. şi General Motors Co. De la momentul la care Martin Winterkorn a preluat conducerea companiei, în 2007, aceasta a cumpărat brandurile Porsche, Scania, MAN şi Ducati. Totodată, compania şi-a crescut de peste două ori numărul uzinelor la nivel mondial, acestea ajungând la 105.